Ljusgjutning

Jepp, dagens pyssel blev att gjuta ljus. Kanske lite väl överambitiöst med en 2½ åring men han var duktig! Jag har samlat ljus-stumpar i flera år och min kära make har hotat med att slänga allt i januari så det var dags att göra något åt det. Sagt å gjort, jag var på panduro å köpte gjutmassa, vekar och färg och så köpte jag engångsglas på Clas Ohlsson. Lite pilligt var det allt, bort med alla vekar å skräp när allt smält, och hur i hela fridens namn ska man få vekarna att hamna i mitten?? Med facit i hand så skulle jag köpt en annan sorts vekar och nog haft fler varianter på burkar men... Nästa gång!

Vi började med vita stumpar:


Stump-påsen:


Resultatet! En del blev väl sisådär men överlag tror jag det blev hyfsat. Nu står det på svalning och imorgon blir det till å dekorera!

Kommentarer
Postat av: Papsen

Det var inte dåligt! Hoppas att jag får se några tända på julafton! Puss

2008-12-18 @ 23:00:49
Postat av: Maria

Fiiiiiint! O så många... Kanske finns ett till mig ändå! :-)

2008-12-19 @ 07:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback