Underbar scrapträff!!

Ja det känns nästan lite sorgligt att lördagens scrapträff är över... Tiden mellan 13-23 bara flög iväg! Man längtar så länge å så är det över i ett nafs! Men som tur är så är det inte så länge tills det är dags igen, den 22:a november för å vara exakt! Hurra! Att det kan vara så fantastiskt roligt att sitta och scrappa tillsammans med massa andra människor! Men det är det verkligen! Jag har fått så mycket bra tips, idéer och inspiration! Den här gången hade Jenny en liten demo och lärde oss göra bokmärkes kort, kanonsmart! Det kan jag dock inte lägga upp här ännu för det kan ju vara så att det är någon som fyller år inom hyfsad snar framtid... Det enda negativa med träffarna är att Zornitsa ställer fram så mycket gott.. Chips, godis och för att inte tala om den fantastiska kladdkakan och smarriga tårtan som hennes dotter bakat! Mmm...

Den här gången var jag riktigt duktig när jag packade och tog bara (nästan) med mig saker som jag mer eller mindre använde. Dessutom så har ju Zornitsa delar av affären med sig så det är underbart att kunna strosa runt och handla lite just till den LO:n som man håller på med just då! :-) Denna dagen hade jag med mig bilder från vår bröllopsfest och scrappade en hel del faktiskt:


Kvällens första LO var om när vi skar upp bröllopstårtan! Det bruna pappret och tårtan hade jag beställt av Zornitsa sen tidigare så det låg och väntade på mig, och de två blommorna köpte jag där och då.



Kvällens andra LO var åxå om tårtan. De fina hjärtana i pärlor köpte jag av Zornitsa och de fina pappret med rosorna hade jag beställt tidigare. Bradsen som fungerar som å i "Tårtan" fick jag av Zornitsa, tack så mycket! Eftersom jag ville ha med alla korten så blev det ingen plats kvar till att skriva! Jenny kom med idén att skriva under det stora kortet och det blev kanon bra! Jag perforerade den bruna cardstocken som ligger som fotomatta så att det lätt går att lyfta på kortet, smart va!? Zigzag banden fick jag hjälp av Susanne med att få klister på baksidan med denna underbara maskin: måste köpa snarast!!!!

Xyron x150 Stickersmaskin



Tro det eller ej, men kvällens tredje LO var om: tårtan! :-) Även detta papper hade jag förbeställt av Zornitsa! (Jo det var faktiskt genomtänkt att det var just detta tema jag skulle jobba med!) Bokstäverna "smaskens" kommer från mitt nya QK alfabet som fungerade alldeles perfekt i "grodan" - efter ett mycket smart tips från Susanne om att höja upp plattan lite! Tack å bock! :-)



Kvällens fjärde och sista LO var inte om tårtan utan om det fantastiska bandet som spelade på vår fest: "Payday" kallar dom sig och var grymt bra! Även här ville jag få in många bilder, och text behövs ju inte då bilderna talar för sig själv. De coola silverbokstäverna är brads som jag fick av Jenny - tusen tack! Det blev verkligen jättehäftigt att de hänger löst och dinglar!!

Som sagt: en fantastisk scrapträff och riktigt kreativ var jag! Tusen tack till Zornitsa och alla ni andra som bidrog till en trevlig dag/kväll!.

Kommentarer
Postat av: jenny/e.j.m

Dina lo's blev så fiiina och vad många du hann med.

Kan du inte ta med den till ngn av Zornitsas träffar sedan så man får kika i den när den är färdig?



Må så gott!

Vi synes=)



//Jenny

Postat av: Maria

Grymt är ordet! :-)

2008-10-28 @ 00:23:10
Postat av: Mamsen

Tänk att jag inte hade kommenterat det här tidigare! Det som var så himla fint:-)) Fast å andra sidan är ju alla saker du lägger upp jättefina.

2008-11-03 @ 16:25:15
Postat av: Susanne

Oj vad jag gillar dina fina LO:s du gjorde hos Zornitsa, har du köpt dig en xyron eller??

Kollade även in dina nya LO..... Du har hunnit med en del.

Kram Susanne

2008-11-03 @ 22:57:25
URL: http://susannes-kortmakeri.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback