Jag ska aldrig, aldrig mer...

...göra pepparkakshus! :-(
TRE j*kla förpackningar - å ingen var hel! Efter mycket pussel å pyssel så har det iaf blivit ett hus men så sitter jag här med höger handen i en skål vatten då jag brände mig på sockret!

Det förbenade huset ville ju inte alls hålla ihop!

Å attans vad ont det gör att få varmt smält socker på sig!

Till slut fick jag dock ihop huset någesånär å Erik kunde börja dekorera!

Så här fin blev ena sidan!

Å så här blev den andra sidan...
Pappan kom hem lagom till dekoreringsprocessen och hjälpte till. Själv stod jag å spolade vatten på mitt stackars finger! Som sagt - jag ska aldrig, aldrig mer göra pepparkakshus!


Kommentarer
Postat av: Fia

Gahhh det som gör så ont!!!

Hoppas det inte blir några blåsor bara.



Erik är superduktig på att dekorera ju!!

Noterar även den rosa glasyren och den superfina brickan:)



Kram på dig!

Postat av: Mormor

Jag tycker det blev jättefint och nu är det en tradition som du måste leva upp till. Stackars Erik ska väl inte behöva vara utan pepparkakshus bara för att du stoppar fingret i varmt socker. Använd lim nästa gång så slipper du bränna dig...

2009-12-08 @ 09:45:28
Postat av: Cornelia

Mina ungar är stora nu, så några fler pepparkakshus blir det nog inte.



Minns speciellt en gång när vi gjorde ett stoooort hus i två våningar. Bakade delarna själv och de sprack såklart till höger och vänster, men vi limmade med socker (och brände oss såklart) och till sist tyckte iaf jag, mamman, att det var ganska fint... vi hade satt fast tårtpapper som gardiner och.. ja...



Då säger den ena sonen:



- Mamma... det ser ut som om det varit krig...



RIDÅ.



fnissar



Ditt hus är hur fint som helst!

Kram!

2009-12-08 @ 10:52:14
URL: http://www.raggsocka.se
Postat av: Linda

Hmm, jag tänkte göra pepparkakshus i år, men nu känner jag mig lite tveksam... Men jag gillar hur ditt hus blev i alla fall, jättefint! Tack för de fina orden inne hos mig, jag blev jätteglad!

Kram, Linda

2009-12-08 @ 11:52:08
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Maria

Superfint! Och jag blir absolut inspirerad att göra ett med Alma. Blir nog så imorn kväll! :-)

2009-12-08 @ 16:31:17
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: Annika

Ungefär vad jag sa förra året =)

2009-12-10 @ 22:15:17
URL: http://lydellan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback