8 is enough - alster 1 & 2

Jag har länge tänkt att jag skulle hoppa på den här utmaningen, 8 is enough. Det går ut på att man väljer 8 scrap-produkter och sedan skapar 4 alster utav dem. Cardstock och färger i olika former går utöver det. Det var inte det lättaste att välja kan jag lova, kommer nog välja bättre nästa gång! Men efter mycket velande så blev det följande:

Tre mönstrade papper (fram-och baksida), ett ark med stickers, ett stämpelark, en förpackning brads, en påse blommor och min cuttlebug (man får nämligen välja fritt bland alla dies!!).



Å vad blidde det då av detta tro? Jag började med en dubbel layout från ett besök på ett lekland i somras. Jag hade framkallat fotona i "wallet-size" å ville ha med så många som möjligt och då blidde det så här:

Jag har använt ett av de mönstrade papprena, fram och baksida, fyra olika stämplar från arket, totalt 16 brads och 4 blomstjälkar. Alfabetet till bokstäverna heter chick-a-dee och siffrorna är dragonfly.


Rent scrap-mässigt så är jag inte särskilt nöjd utan tycker de blev ganska röriga och osammanhängande... Men Erik älskar dem! Han sitter ofta och tittar på dem å tittar noga på varje liten bild, det är ju så många bilder på dem och han älskade verkligen det där leklandet. Får väl försöka tänka att layouterna ska tilltala många olika smaker! ;-)

Kram


Kommentarer
Postat av: Jessica

TACK för den fina kommentaren i min blogg! :) Gillar verkligen färgkombinationen du satt på mina layouter!!! Och hur många kort du ser till å få plats med... wow ^^

Postat av: Jessica

*DINA layouter självklart... Du kan va lugnt... Jag ska inte sno dom xD

2010-08-22 @ 10:46:45
URL: http://jejjaspysselverkstad.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Hej hopp, Tjockis! ler snällt och menar bara väl



Kikar förbi såhär på söndageftermiddagen och ser att du hunnit skapa TVÅ layouter. WOW! Förstår att sonen tycker att de är häftiga med alla bilderna på! Väcker säkert massor av minnen från leklandet och det är ju toppen!



Själv har jag gjort... INGET... idag! Jo, varit på Clas Ohlson och köpt mej tre små plastlådor att sortera upp mina alfabeten i. Men det var ju inte så kreativt att det var nån mening att blogga det iaf S



Har stämplar och färglagt lite också. Få se om orken räcker till nåt litet alster idag. Kanske, kanske inte. Solen skiner och jag bordet gå ut istället!



Hursomhelst, har det underbart! Kram!

2010-08-22 @ 15:32:06
URL: http://www.raggsocka.se
Postat av: Kajsa

Jag funderar också på att haka på den där utmaningen - jag gillar idén! :) Ska bara göra sjuttioelva tack-kort först....

2010-08-22 @ 16:49:29
URL: http://kajsasvra.blogspot.com
Postat av: BellaMio

Cooolt!!! Gillar så din stil! Du är din egen, tar inte efter andra och scrappar på som sjutton!!



Kramisar!

2010-08-22 @ 19:07:08
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Maria

Härliga bilder! Och tjusiga alster!

2010-08-22 @ 20:32:17
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: onkis

Vilka underbara LO:s

Man blev glad när man såg dom.

Kul att du tittade in på min blogg igen :)

2010-08-22 @ 21:44:34
URL: http://onkis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback