Sagostund

Månadens skiss på Svensk Scrapbooking såg ut så här:
SKISS_AUG 10.jpg

Jag har gjort en layout utifrån den, men svävat iväg ganska mycket... Kanterna runt omkring med sin "scalloped" form kommer igen på det gröna pappret på min layout, och det runda återses i en rund overhead cirkel som jag färgat in med olika gröna nyanser av alcohol inks och därefter embossat swirls med clear embossing pulver. Därefter har dekorationerna dykt upp en efter en...
Jag måste säga att det nästan är bland det roligaste när man skapar - att dyka ner bland alla lådor å dekorationer å dra fram allt som skulle kunna tänkas passa. Sen är det liksom som ett pussel där jag sitter å lägger till å plockar från - länge... Skulle jag bara göra sådan här layoter så skulle mitt 100 alster innan shopping ta flera år!! ;-)


Overhead cirkeln anas, men är svår att fota... Kanterna på det gröna pappret har jag klippt med en mönstersax!


Har rotat runt ordentligt i lådorna å hittade dessa läckra plastbokstäver, har ingen aning om var de kommer ifrån... Blomman i filt på gemet uppe till vänster kommer dock från en av sommarens rea-shopping turer! Likaså ugglan som är en rubon från Maya road. Klockan är faktiskt utskriven på overhead och jag limmade fast visarna på strax före åtta, för det är ju då barn ska sova... Hrm...  Den lilla charmen med två hjärtan fick jag i ett vinstpaket när jag vann hos kortskissen! :-)


Gjorde en tag med dold journaling, biljetten är i hårdplast och kommer från Maya road, bladen är dels en chipboard och en mulberry ranka, blomman är från Prima. Under blomman sticker två pins fram och den svarta spetsen är en favorit som är köpt hos Scrapparazzi.


Jag gillar verkligen den här film-stripen från Tim Holtz! Så pass mycket att jag nog haft den legandes i över ett år å inte "vågat" använda den... Visst är det dumt!! Jag satte fast den i lite våg-form vilket jag tycker blev jättebra! Snigeln är en liten träleksak som åxå legat x antal år...




Nå, en hel del avstick från skissen som sagt - men det var ändå med den jag började! :-)

Solen skiner idag - passa på å njut!
Kram


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Oj, va mycket saker! Jag har faktiskt detaljstuderat och tror att jag hittade allt du beskrivit. Jättehärlig bild på barn som sitter stilla en stund.

2010-08-27 @ 09:11:12
Postat av: Mikaela

hihihi vet hurbdet kan bli när man sitter och pysslar som ett pussel :) Väldigt vacker ser resultatet ut. Älskar alla detaljerna..

Postat av: NHL

Jag gillar den varma och mysiga känslan! Fiiin!

2010-08-27 @ 10:34:35
URL: http://nhlspysselplats.blogspot.com
Postat av: onkis

Vilken underbar Lo med många fina detaljer, du är bra på att få allt att passa ihop så bra.

2010-08-27 @ 10:40:45
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Så du spottar ur dig alster! Jättefin LO, önskar jag kunde kladda på med saker så...och tagsen var jättefina också.



Sofie

2010-08-27 @ 21:54:09
URL: http://knasisen.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Din LO är såååå fin!



Och förstår du... det är ju sådär jag gör jämt... så därför kan jag INTE vara med i 100-klubben. Skulle förmodligen aldrig ens komma i närheten av hundra... på hundra år eller så... S

2010-08-27 @ 22:36:48
URL: http://www.raggsocka.se
Postat av: Wildärtan/Emilie

Härlig svävning/tolkning!! :-)

2010-08-28 @ 20:57:34
URL: http://wilderth.blogspot.com
Postat av: scrapparlotta

Shit vilken snygg LO!! Massa härliga LOs, och grönt är min favoritfärg...så japp, denna gillar jag:)

2010-08-28 @ 21:25:50
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: lisa

Vilken fin lo! färgerna matcha så härligt ihop me alla bruna människor =)

2010-08-29 @ 19:16:47
URL: http://bcreative1.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback