Beställningskort i lila å bling

Fick en beställning på ett kort som skulle gå i lila, ha bling på sig, å texten "Agneta" - i övrigt fria händer. Då jag även fick informationen om att det var till en blivande pensionär så tycker jag att mitt stämpelval passade extra bra! :-) Jag tycker ju att det är så roligt att jobba med utmaningar och skisser så jag letade efter en lämplig skiss å hittade en hos Fruarna Lilja som jag har använt mig av.




Stämpelmotivet är embossat med ett grått Ranger pulver som är lite grövre. Jag har stämplat ovanpå en spellbinder som jag gillar mycket.


Texten är utstansad med cuttlebug och därefter har den fått ett lacker crackle accent över sig - det är som små sprickor liksom, svårt att fota.... Markerade med penna runt för att lyfta fram texten bättre.


Bladen är utstansade med en Martha Stewart punch å därefter challkade i kanterna. Rosorna har fått lite stickles på sig å sedan har jag satt grå halvpärlor lite här och där. Det mörkare lila cardstocket har jag gett en bård med mitt senaste inköp, en fiskars stans som ger en vacker spets! På den har jag kluttat lite pearlmaker i silverfärg - å jag fick faktiskt till pärlor den här gången! :-)

Nog är det lila å blingigt iaf - å Agneta står det ju åxå så jag hoppas beställaren blir nöjd!
Å om inte annat så håller jag tummarna att jag vinner i Fruarna Liljas tävling!

Kram


Kommentarer
Postat av: Anneth

Skitsnyggt, som alltid! Blir alltid lika impad när jag kikar in, men glömmer ofta att ge kommentarer. skäms

Postat av: Petra/Trollet

Vilket supersnyggt kort, och jag håller med om att stämpeln passar helt kanon!!!!!

Kram Petra/Trollet

2010-05-16 @ 18:11:30
URL: http://trolletspyssel.blogg.se/
Postat av: Susanne

Wow, super snyggt kort...

Som vanligt är jag ofta inne hos dig men glömmer

bort att säga till att jag vart här.

Hoppas allt e väl med "er"

kram Susanne

2010-05-16 @ 18:46:49
URL: http://susannes-kortmakeri.bloggplatsen.se/
Postat av: Mamsen

Ett sånt kort vill jag oxå ha! Men inte med Agneta på så klart. Det är verkligen jätteläckert, jag gillar ju lila så det här passar mig alldeles utomförträffligt!

2010-05-16 @ 19:10:10
Postat av: Cath.

Lila, blingigt och framför allt snyggt! Kram på dig, önskar dig en trevlig start på veckan!

2010-05-16 @ 20:19:47
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Maria

Very very very nice!!

2010-05-16 @ 21:04:09
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: Nanna

Hej!

Snyggt jobbat :) fiskars stansen var verkligen vacker!

Lycka till i tävlingen!

2010-05-17 @ 17:06:06
URL: http://pysselsystrar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback