Scrapträff på söder

ÅÅ så roligt det var att få se Scrapparazzis nya butik på Krukmakargatan 3, södermalm. En superfin lokal som Zornitsa och hennes man håller på att göra iordning inför premiären den 7 mars! Snacka om mycket grejjor hon har! Det är fullkomligt livsfarligt att sitta i en butik och scrappa, man skulle lätt kunna köpa hela affären! (Om det inte vore för den lilla begränsningen pengar alltså...)

Supertack till Zornitsa - som vanligt så var allt kanon! God mat och fika och trevliga människor. Jag lyckades producera lite grann åxå! 4 layouter. Jag hade som mål att göra 4 lo å ett kort så nästan...


Såhär såg det ut ifrån gatan. Stundtals kände vi oss som apor i bur då folk stannade och stod och tittade på oss! :-)

Kvällens första lo tog längst tid, som vanligt så tar det ett tag att komma igång och det blir mer snack en verkstad... Men denna blev i alla fall färdig precis innan det var dags för middagen:

En lo om när vi var och hälsade på Moa och Erik ville låna alla Moas smycken...


Crackle-paint med stickles på!


En stämpel som jag färglade med promakers.

Kvällens andra lo gick mycke fortare, pappret var så "färdigt" att det nästan bara var att sätta dit ett foto:



All doodling är rubons liksom rubriken, spetsen kommer från min mormor och häftades på plats - färdig!

Den 3:e lo:n var ett bidrag till Scrappiz cybercrop:

7 olika papper! Rubriken är i "läder-thickers" och dymo. De röda blommorna fick jag från Zornitsas privata samling - tack!

Den 4:e är även den ett bidrag till Scrapizz cc, efter en skiss som Ulwa gjort:




På bokstäverna har jag målat med crackle-paint å sen duttat lite stickles. Satte fast öljetter och drog igenom organzaband då jag tyckte det blev lite tomt i mitten!

Jepp, det var alles! Vilket bidrag gillar just du bäst! Jag har försökt att använda olika tekniker och utmana mig själv med både färger och mönster. Orange & grönt som i sista lo:n är ju tex ingen vanlig färgkombination för mig! Inte lila & grönt som i den första heller... Jag gillar nog den första bäst för alla detaljer, men även "solglasögon" för färgmatchningen.. Å så gillar jag "You rock" för att bilden är så cool och för att den blev så stilren! Hmm... Svårt att välja, men det blir nog "You rock!"

Kommentarer
Postat av: Zornitsa

åh, är du redan uppe och skriver inlägg? Hade inte du sovmorgon idag ;)

Du var produktiv som vanligt, lite av din energi ska jag behöva känner jag :) Din son är så fin på foton jag ser, ser verkligen fram emot att få träffa honom IRL. Elvira har redan en fästman men man vet aldrig, sånt hinner väl ändra sig... ;)

Jag förstår att folk stannade och tittade på oss, det ser så fint ut på fotot :)

Tack, tack och tusen tack!!!

Postat av: Charlotta

Hej och tack för igår! Roligt att träffa er som "was there before".

Jag röstar på LO:n "Solglasögon" - gillade verkligen alla papper! Själv gjorde jag 2 alster till Scrappiz crop men jag glömde det när jag skulle gå hem igår för jag lät dem ligga kvar i Scrapparazzis fönster....

Charlotta

2009-02-22 @ 19:23:34
URL: http://lavikingascrapp.blogspot.com/
Postat av: Anonym

PRINS(essan) rules!!!!!!

2009-02-22 @ 20:59:24
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: Susanne

Oj, hann du med allt detta på en scrap träff....

Måste säga att det var bra jobbat. Hade du ingen att prata med????

"skoja bara, fnisssss"

Jätte fina alster!!!!!:)

kram Susanne

2009-03-02 @ 21:08:26
URL: http://susannes-kortmakeri.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback