Embossad ölburk å raklödder...

Jag har lekt hej-friskt här hemma! Jag fick en lite annorlunda bok i julklapp med en del spännande idéer och äntligen har jag fått tummen ur å provat! (Tack igen mamma!) Det första jag gjorde var att göra egna mönster på papper med hjälp av raklödder! Jepp, raklödder!! :-) Jag tog ett bakplåtspapper å så öste jag ut en riklig mängd raklödder, därefter droppade jag i tre olika nyanser av gröna alcoinks. Sedan tog jag en blompinne å rörde runt lite lagom och sedan lade jag på ett vitt pappersark, tryckte till ordentligt så att det kom skum/färg över hela pappret. (Jag tog de där papprena som brukar medfölja när man köper album!) Sedan är det bara till att skrapa bort allt skum å vips har man ett eget deisgnat papper!!
.
Teknik 2 jag använt till korten jag sedan gjorde är embossing - men inte vilken embossing som helst utan jag embossade en ölburk! Jag klippte itu en väl rengjord ölburk å sen lade jag en bit i en cuttlebug embossingfolder och vevade på - kanonfint resultat!! Antingen kan man ha dem som de är eller så målar man - jag gjorde det sistnämnda å använde då alcoinks igen!
.
Så här blev det två första korten:
.

Till nästa kort utvecklade jag tekniken lite och lade på ett lager Utee (kraftigare embossingpulver typ) och värmde med embossingpistolen. Visst ser det läckert ut, nästan som daggdroppar på blommorna:
 Här är alla fyra färdiga kort som jag gjorde, det blev totalt 4 ark (12x12) mönsterpapper så jag har å leka med ett tag till! Sen är det ju bara att dekorera korten på valfritt sätt, jag har använt mig av band, ros, pins, pearlmakers, bling och spets. Alfabetet är min favorit just nu; Sobbery Kiss!

 Material:

Embossingfolder Floral Screens
Alcoinks - Pesto - Lettuce - Butterschotch
Alfabetet Slobbery Kiss från Sizzix
Grön ros
Pearlmaker - pastell grön
Rhinestones grön

Hoppas att ni blev sugna på att prova själva , det var verkligen jätteroligt - och enkelt! Att det sen luktar man i hela huset av allt raklödder jag kladdat runt med är ju bara en bonus! ;-)


Kommentarer
Postat av: Maria

Coolt...

Postat av: Hanna

Det här var ju hur coolt som helst! Har inte sett nån anledning att köpa alco-inks innan men nu kanske jag får fundera igenom det. Så roligt att kunna använda annorlunda material.

Kram /Hanna

2009-09-05 @ 19:05:15
URL: http://hannascreativecorner.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Jaha nu e det bara att börja dricka öl sååå man får sig lite dekorationer till sina kort.

Synd att vi inte syns på nästa träff.

kram Susanne

2009-09-08 @ 22:13:46
URL: http://susannes-kortmakeri.bloggagratis.se/
Postat av: Susanne

Jaha nu e det bara att börja dricka öl sååå man får sig lite dekorationer till sina kort.

Synd att vi inte syns på nästa träff.

kram Susanne

2009-09-08 @ 22:14:06
URL: http://susannes-kortmakeri.bloggagratis.se/
Postat av: Pernilla

Stort tack för inspirationen! Ditt tips med att embossa ölburkar har jag liftat, kika gärna in i min blogg om några dagar för då ska jag lägga upp bild på mitt kort jag gjort med samma teknik.

2009-09-21 @ 22:25:43
URL: http://hellstromweb.se
Postat av: maxell

Alco inks och metall (gärna ölburkar) rockar hårdast! :)

2009-09-30 @ 10:22:22
URL: http://maxellexam.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback