Semester sparbössa

Scraplagret har en utmaning med temat
"Något grönt, något rött, något återvunnet, något sött".
Jag tog en russinburk som jag diskade ur å sedan altrade! Vi ska (förhoppningsvis) åka till Legoland på semester i sommar så jag gjorde en "semester sparbössa"! Hoppas den hinner fyllas innan det är dags för semester!


De vita å ljusrosa blommorna som jag klistrat fast ovanpå russinburkens lock kommer från IKEA, de gröna blommorna som skymtar under kommer från ett "Hawaii-hula-hula-halsband" som jag vann på Grönalund förra sommaren... Snacka om återvinning! Ha ha.

Även de röda blommorna som sitter under de vita primablommorna är från "Hawaii-halsbandet". Längst ner på burken har jag fäst ett rött-vitt band å överst, under locket, sitter en spets som får symbolisera det söta. Som om en gammal russinburk inte är sött nog! ;-) Den gröna filtswirlen vet jag inte riktigt vart den kommer ifrån, hittade den i mina lådor bland allt annat "bra-å-ha"...

Utstansade bokstäver (återvinning här med - hittade en 2 cm bred röd cardstock remsa i papperskorgen som passade perfekt till detta!) och blad som dekoration, å så lite pärlor för bling!


I locket skar jag ut ett hål så vi kan fylla burken med massa pengar!! :-) Så är det någon som har lite pengar över så vet ni nu var det finns en schysst sparbössa att lägga dem i!

Massa kramar


Kommentarer
Postat av: roolz

tack.. vad gullig du är.. =)



//roolz

Postat av: Anna S

Vilken läcker sparbössa! Vad mycket du lyckats återanvända! Det är ju perfekt :) Lycka till i tävlingen.



Kram Anna

2010-04-21 @ 16:38:46
URL: http://askarblom.wordpress.com
Postat av: Elisabeth Coursell

Så läckert :-) Nu får du börja ta ut kontanter att betala med och varje dag tömma småpengarna i bössan ;-)

2010-04-21 @ 19:21:11
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Britt-Inger

Hej.

Tack för din värmande kommentar.

Läcker burk med härliga detaljer :) Så nu är det bara att börja spara ;)

Ha det gott i dag och trevlig helg.

Kram, Britt-Inger

2010-04-22 @ 07:19:20
URL: http://bimsanskrussiduller.blogspot.com
Postat av: Maria

Smart!

2010-04-22 @ 19:53:53
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: Mikaela

känner igen dess burkar :) kanske kan min sons russinberoende resultera i ngt bra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback