Team Handarbeta

Just nu i Handarbetas inspirationsblogg:

På årets stora scrapträff så blev vi fotade av en ”proffsfotograf”…  Nåja, han kan ju inte rå för hur vi ser ut men vi har iaf en bild på oss i teamet! Vi har alla gjort varsin layout med fotot å så här blidde det!

***

Jag Yoli scrappade mitt härliga team på detta färgglada vis:

Jag började med att trycka distressdynorna direkt på pappret för att få fram detta rutmönster. Vilka färger man väljer att ha är ju helt upp till en å var – jag plockade färgerna från min klänning! Sedan sprayade jag med lite vatten, lät torka och stämplade olika stämplar i lager på lager.

En enkel ram i cardstock inkad med distressfärg – likaså hjärtat. Sedan fick det bli mycket bling och blommor i vanlig ordning. Tänk att det aldrig kan bli för mycket av den varan! hihi

 

Gjort spets med MS-punchen, krävs bara några remsor cardstock, stansa och sedan veckar man pappret lite hur som helst. Inka ner kanterna lite så får man fram det lilla extra.

Det var min LO det, nu till nästa!!

***

Jopp…och så har vi mej, Malin. Jag gör inte LO’s av en enkel anledning..eller en? Det är flera om jag tänker efter! Jag är för snål, tycker att ytan är för stor, tappar intresset om det inte går fort nog och kan liksom inte alls få till det som jag ser det i huvudet ;P Tacka vet jag kort!

Här är iallafall min tolkning på Yolis härliga LO som hon visade på kursen!

En heeeel halvmeter spets! Förstår ni hur många kort den hade räckt till?

Färdiggnällt från mej! Över till nästa LO!

***

Så här blev min – Ylwas –  LO, skapat av Maja designs helt fantastiska papper:

 

Jag har i vanlig ordning rivit i papprena och använt mig av både framsidor och baksidor. Inkat in kanterna med Distresser – black soot, i det här fallet. Jag har klippt ur de fina klockorna (som annars skulle ha gömts under bilden =) och använt dem som dekosar. Primas fantastiska blommor fick oxå vara med + de söta diamanterna jag fick av Yoli.

Här kommer nästa mästerverk!!

***

Ja, så var det min , Sophia´s, tur att visa upp min tolkning av kortet.

Redan när jag såg kortet, så kände jag att jag ville framhäva den läckra röda färgen på Kerstin´s klänning.

Jag, som brukar ösa på med lager-på-lager och en massa detaljer, gick på min första känsla och höll LO´n ”clean & simple”. MajaDesigns läckra papper… ett som bas och sen ytterligare ett som jag hade som större fotomatta samt klippte detaljer ur. Spets kunde jag dock inte hålla mig ifrån, haha. Vita påskfjädrar, vackert svart blad-band  en utklippt klocka och ett par ill-röda blommor!  Klämde dit en liten textrad oxå i form av dymoremsa .

En liten close-up på min gruppering av dekorationerna.

Det var allt ifrån mig… raskt över till nästa tjej i gänget..!  =  )

*********

Å så var det då min, Maidens layout kvar! Jag gick liksom Malin YooRees kurs på träffen i mars och passade då på att scrappa fotot på oss – som var rykande färskt då! Nu e min mage ännu större, hi hi.

Jag valde att fånga upp färgerna på min och YooRees klänningar – rött/blått/lila. Man kaaaan ju göra så att man tar cracklepaint å helt sonika målar över ngn men så skulle jag aldrig göra mot min vän! Bakgrundspappret är ett cardstock som jag inkat in med olika distressfärger, stämplat olika motiv på å sedan haft utee över – superläckert!

Massa härliga dekorationer samlade, spets, blommor, blad, charms å pearlmaker!

En rolig detalj som jag fastnade för och absolut kommer att göra igen var dessa tags som sticker fram under fotot. Även dem är stämplade och så är det lite pearlmaker på.

Rubriken ”Team Handarbeta” stansade jag ut i samma blommiga papper som redan fanns på layouten så att det både fångar upp och smälter in!

Så där ja – samma foto men otroligt olika layouter! Och ni lär ju inte glömma hur vi i teamet ser ut på ett tag, ha ha ha.

Ha en fantastisk helg! Massa kramar från hela Team Handarbeta!


Kommentarer
Postat av: Maria

Va kul att se så många olika varianter!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback