Blommor

Igår pysslade jag faktiskt lite! :-)
Turbomalin har en kanontutorial i sin blogg på hur man gör blommor av retropunchen å dessa har jag testat! Malins blommor blev mycket finare men mina duger bra de åxå! De ska vara till ett kommande projekt.... Jag började med att stansa ut sex blommor av två olika storlekare - ena sidan stämplade jag med "staketstämpel" och den andra sprayade jag med svart glimmermist.

Därefter satte jag ihop blommorna, två stora och två små omvartannat:

Sedan sprayade jag blomman med vatten och knöglade ihop den lite hipp som happ, och därefter värmed jag med embossingfönen. Till sist drog jag lite med emobssdyna över bladen och doppade ner blomman i svart embossingpulver å sen fönade jag igen, resultatt:

Här e alla tre blommorna, en svart, en vit å en silvrig brad i mitten! Å jag tror nog att de kommer passa ganska bra till mitt än så länge hemliga projekt!


Tack för tipset Malin! :-)

Kram


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Vilken kul idé - ska testa med mina punchar hemma i helgen! :) Hittade hit från forumet - superfin blogg du har! Ha det gott! /AlaEmmeli

Postat av: Maria

Coolt! Till och med jag hängde med... ;-)

2010-01-14 @ 18:10:33
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Ja, jag tänkte testa de där blommorna jag med nån gång...när jag får ändan ur vagnen och köper en sån där stans ;-) Man kan ju göra så himla mycket med dem! Dina blommor blev skittuffa.



Du undrade om jag hade spetsduk på min lo, men nej, det är bara en bred spets :-)

Trevlig kväll!

2010-01-14 @ 18:28:38
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Coola!

2010-01-18 @ 23:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback