Inspiratör hos Månadens utmaning!

Jag fick förfrågan för ett tag sedan om jag ville vara inspiratör för utmaningsbloggen Månadens utmaning under juni månad - å det är klart att jag ville! Sicket hedersuppdrag liksom! Juni månads utmaning hos dem är att inspireras av den här bilden:

Min första tanke var midsommar å blommor så därför bestämde jag mig för att göra ett blomkrukekort! Jag har hittat beskrivningen som Cath har gjort för pysseltagen här.

Jag började med att stansa ut en attans massa blommor med mina retrostansar, large och medium. Sen chalkade jag alla, å vek till dem lite innan jag satte ihop dem med en brad i mitten - två små och två stora till varje blomma. Till sist hade jag på lite stickles, koppar och turkost.


Själva "krukan" stämplade jag med en helt fantastiskt snygg stämpel som är alldeles nyinkommen hos Handarbeta, tror faktiskt inte ens att den finns i webbshoppen ännu! :-) Jag blandade ett eget embossingpulver genom att blanda brunt och koppar. Kanten är stansad med treading water och alla kanter är såklart chalkade....


Kortet som man stoppar i krukan har jag stämplat med en somrig stämpel, och en liten blomma - resten får vara tomt så att man kan skriva ett personligt meddelande till mottagaren! Krukan har fått ett band runt sig och sedan har jag satt dit en kopparfjäril - matchar ju sommar temat bra tänkte jag! :-)


Baksidan av kortet, en liten "stödpinne" så att kortet kan stå av sig själv:


Sååå... vill ni se det färdiga kortet nu!?
Tada.........

Visst känns det somrigt!? :-)
Tack till Månadens utmaning som gav mig förtroendet att inspirera hos dem - hoppas någon blev lite inspirerad...
Kram


Kommentarer
Postat av: Maria

Du e så duktig!!!! Kram

Postat av: Cath.

Å en sån läcker kruka du har fått till, vad snyggt med den embossade supersnygga stämpeln!

Tror jag det att de valde dig, du är ju kanonduktig!

Kramar!

2010-06-06 @ 21:41:55
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Sara_80

Vilket snyggt kort! Mina retrostansar samlar damm här men du har inspirerat mig till att plocka fram dem igen :)



Kram Sara

2010-06-06 @ 22:30:53
URL: http://saraspysselvra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback