Fantastisk scrapträff och DT-layout för Handarbeta

I lördags var jag och min vän Anna på en fantastisk scrapträff - Morkarla träffen! Det var verkligen en av de bättre träffarna jag har varit på och jag ser redan fram emot nästa år! Fantastisk mat, trevligt folk och jätteroliga tävlingar! Jag deltog i tre tävlingar och hade faktiskt turen att vinna en! På lottning - men ändå! Å priset var helt fantastiskt - en BIA!! :-) Iof så vann jag en BIA för nästan ett år sedan på en annan träff men det var himlans kul ändå - å ännu roligare för Anna eftersom hon fick min vinst! Tusen tack till Jessika/Tussan för en fantastiskt välorganiserad träff!

Nu tänkte jag visa vad jag just publicerat i Handarbetas inspirationsblogg:

Detta foto på mig och min syster är ifrån när vi var på "The Studio" och tog lite fotografier. Vi var ju tvungna att ha ett som illustrerar vem som bestämmer liksom... hi hi. Visst ser min kära lillesyster ut att ha respekt för mig... ;-)

Min tanke med denna layout var att  köra ett litet annorlunda upplägg, inte mitt vanliga rivna, chalkade papper. Istället har jag valt att göra en ganska rak och stilren layout - men bröt av lite genom att ha cracklepaint på welllpapp som fotomatta! På fotomattan och även lite över fotot satte jag dit en just the edge fjärilsbård som matchade perfekt i färgerna. Just denna turkosa är slut i butiken men det finns läckra både mörkgröna och bruna som dessutom är på REA just nu! :-)

Jag ville inte ha så mycket dekorationer på denna layout utan ville mer lyfta fram de läckra papprena från Graphic 45 samt ha fokus på bilden. Men lite av de nya härliga Prima blommorna i högra hörnan samt några blingstenar på bokstäverna fick det iaf bli! :-) Jag har även satt dit ett band som markerar gränserna mellan de två olika papprena! I den fysiska butiken finns en hel korg med massa olika band som man kan frossa i för endast 10:- styck! :-)

Å apropå bokstäverna - en liten fågel har viskat i mitt öra att det är på väg massa läckra alfabet dies in till butiken! Gissa vem som kommer stå först i kön!? ;-)

Material

Graphic 45 - Malt shop 
Graphic 45 - She sells seashells (baksida) 
Blingstenar från Prima 
Cracklepaint - picked fence

Ha en fantastisk dag!
Kram


Kommentarer
Postat av: Maria

Respekt, ja visst! :-)

Postat av: Jennie

Maiden goes Turquoise - me like!

2010-05-11 @ 21:33:09
URL: http://skruntscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback