Liftat Cath

Pysseltagens månadsutmaning för april var att lifta ett alster som någon av tjejerna ur designteamet gjort. Man skulle även välja en teknik som man fastnade för och beskriva vad och varför. (Och ja, jag skickade in kortet i tid - men eftersom min mamma firades först idag så kunde jag ju inte blogga det förrän nu!)
Jag hittade ett jättefint kort som min kära vän Cath gjort:

Det som jag föll för mest var att hon använt BIA:n till att stansa hålen som bandet går igenom - supersmart och läckert tycker jag! Mitt kort blev inte lika gulligt som Cath´s men det var det väl ingen som väntade sig heller... Jag gjorde ett födelsedagskort till min mamma och eftersom hon är häftig så blev det ett häftigt kort:

Jag limmade fast det rosa pappret som det står "mamma" på i massa olika språk på en bit kartong, å sen körde jag det genom BIA:n! Svart sidenband igenom - coolt! Svart självhäftande spets bakom, två olika storlekar av en spellbinders label som jag sedan stämplade en Tim Holtz stämpel på som jag embossade med svart pulver.

I hörnan byggde jag upp massa blommor och löv - löven stansade jag liksom Cath ut med en Martha Stewart punch. Eftersom jag inte hade några rosa rosor så sprayade jag de vita jag hade med en rosaaktig glimmer mist. Både de svarta rosorna och löven samt de rosa rosorna har fått svart stickles på sig! De svarta pluttarna här och där är halvpärlor!

Så grattis min coola morsa! :-)

Kram


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Tack min älskade dotter för det fina kortet och de fina orden!!

2010-05-02 @ 16:01:10
Postat av: Petra/Trollet

Häftigt kort du gjort....förstår att din mamma blev glad!!!!!!

Kram Petra/Trollet

Postat av: Cath.

Så himla snyggt! Och vad roligt att du ville lifta mig! TYcker du gjorde det jätteläckert!

Kramar i massor till dig!

2010-05-02 @ 20:24:38
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback