Gammal kärlek rostar aldrig...

Inlägg idag hos Pyssloteket:

Ännu en utmaning från dt-mamma Anna! Men den här passade mig betydligt bättre, hi hi. Hon har utmanat oss att scrappa våra idoler, fritt därefter. Och mina stora idoler är ju som nog ingen missat – Iron Maiden! Men… jag såg ju Annas snygga layout som hon gjorde för ett tag sedan så jag tänkte att jag skulle ta en annan idol. Och Nikki Sixx har jag redan gjort en layout om så därför fick det bli en idol som jag haft länge! Alldeles för länge när man börjar räkna efter! Bon Jovi var nog inledningen på min kärlek till hårdrock! Började lite försiktigt sådär… Bon Jovi bildades 1983, slog igenom 1984 och blev väl egentligen riktigt stora 1986 då deras ”Slippery when whet” album kom. Och sedan dess någongång har jag varit hopplöst förälskad i Jon Bon Jovi!! Alltså kommer här en layout på mannen som jag varit ”kär” i längst tid…

 JBJ står naturligtvis för Jon Bon Jovi och de har jag stansat ut i självhäftande foam och satt på ett hjärtformat kakfatspapper som jag distressat in lite i blå passande färg.  Jag använde mig av tags till dold journaling, tagsen har jag använt olika distresser på för att få lite roligare, och har sedan satt organza band i. Journalingen handlar dels om då jag faktiskt 17 år gammal tog JBJ i handen – kan ni förstå lyckan!!! Den andra journalingen handlar om att JBJ är mitt ”frikort” som jag valde för nästan 12 år sedan å  jag måste säga att han håller sig bra… ha ha ha

Jag har ”sytt” några stygn med mockaband både i överkant och nederkant. En liten blomgrupp blev det åxå och två hattnålar som sticker fram.

Jag har använt några effektfulla stämplar för mera liv i layouten.  Under rubriken är skriven med gammal hederlig dymo. En liten bjällra satte jag fast i ett organzaband.

Jag måste ju visa den här bilden med båda fotografierna på JBJ  – den ena lite äldre om man säger så… Men jag tycker allt att han e snygg på båda bilderna!

Denna layout kommer snart att finnas att titta på ”live” på Pyssloteket. Men jag tror det är bäst att jag plastar in den ordentligt så den inte blir nedkladdad av allt dregel…

Material:

 Mockaband 
Organzaband 
Blommor 
Bjällror 
Hattnålar 
Distresser

Hoppas att ni fått inspiration till att kanske scrappa om era idoler. Om ni gör en ”idol-layout” får ni gärna kommentera här och lämna en länk så jag får komma å titta på era idoler!

Det var allt för mig för idag - kom tillbaka imorgon för då blir det skojsigheter här i bloggen! :-)
Kram


Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken härlig LO! Jag gillar verkligen idol idéen!

Postat av: maxell

Aaah. Shit va minnen detta drar upp. Min första riktiga konsertresa var just Slippery When Wet-turnen. Ojojoj... Johanneshovs isstadion... en kall dag i... var det november?



Men min kärlek till hårdrock började mycket tidigare. Det var väl omkring 1981, 1982 eller 1983 som det var Saxon, Judas Priest, Black Sabbath och ja... just det... Iron Maiden som gällde. Sedan dess hade jag en session i den mjukare såväl pudel- som glamrocken. Även Sleaze är starkt representerat med Mötley. Shit va jag var såld på dem. Det minns jag.

2010-10-25 @ 08:21:19
URL: http://maxellexam.blogspot.com
Postat av: onkis

Vem har inte varit hemligt förälskad i honom??

Vilken goding ;)

Och en helt underbar Lo till hans ära.. :)

2010-10-25 @ 18:01:37
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Lotta

Ack den kärleken :) Själv var jag förälskad i Axl Rose och med Guns N´Roses började min kärlek till hårdrocken. Har dock aldrig tagit honom i handen, men som 12-åring såg jag dom på Stadion i Stockholm, det var också ren lycka!

2010-10-25 @ 20:33:43
URL: http://svagerskorna.blogspot.com
Postat av: Maria

Snyggo!

2010-10-25 @ 20:34:55
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: SofiaH

Oh, vilken superläcker LO!!!

Hur snyggt som helst, och jo, Jon Bon Jovi är också snygg :D

2010-10-27 @ 14:05:24
URL: http://sofiahsblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback