Halloween inspiration

Det har redan gått två veckor och det är dags att publicera för Pyssloteket! Kopierat från pysslotekets inspirationsblogg:

Det närmar sig ju en högtid som kanske inte har firats så mycket i Sverige tidigare, men som verkar vara på framfart – Halloween! Personligen måste jag dock säga att jag mest blir irriterad på alla barn som tigger godis… Det var skillnad på min tid (låter jag gammal eller gammal!?). Jag tänker på påsken då man iaf var tvungen att prestera för att få godis – göra påskkort!! Nåja, fira är ju dock alltid roligt – å alla tillfällen till att umgås är ju bra! Jag har gjort två små presenter att ta med till halloween-kalaset, och ett matchande kort:

Att altra en konservburk har jag sett lite här å där på nätet, å det var faktiskt inte alls svårt. Jag tog en burk som det var majs i och öppnade den i botten och hällde ut majsen (och åt upp dem!), sköljde ur burken ordentligt och fyllde den istället med…

Geléhallon:

Därefter limmade jag igen botten och sedan dekorerade jag burken!

Staketet längst ner är utstansat med en Martha Stewart stans, jag satte fast den med små 3D-kuddar för å få lite mer spänning! Martha Stewart punchar finns i den fysiska butiken, och är det ngn särskild ni önskar som inte finns inne så är det bara att prata med Anna så tar hon hem dem! Överst är det punchinella å sedan har jag skrivit ut text med dymo, satt på lite svart bling å sidenband!
 

Lite enklare och snabbare är det att göra dessa ”trekantspåsar” eller vad man ska kalla dem för… Jag fyllde den med lite kola, tänkte att det var bäst att ha godis med papper på så att det inte skulle bli kladdigt!

Jag dekorerade därefter påsen med matchande papper å dekorationer som burken:

 Jag var ju såklart tvungen att skojsa till det lite å skriva ”Happy Helloween” istället för Halloween – lite hårdrock måste det vara!
 

 Till sist så gjorde jag ett vanligt 15×15 kort:

”Blomman” uppe i högra hörnan har jag gjort genom att puncha ut punchinella i en retrostans, det sitter en svart sammetsbrad i mitten men det var himlans svårt att fota…

Material:
Svart cardstock 
Det orange pappret med döskallar på heter Frightful collection och kommer från Little Yellow Bicycle och finns i den fysiska butiken.  
Punchinella metallic orange 
Punchinella svart 
 Organzaband orange 
Satinband svart

 Hoppas att ni blev lite inspirerade att skapa Halloween alster!

Kram


Kommentarer
Postat av: Anna - HappyAnna

Grymt snyggt! Du är en stjärna på att hitta på kreativa saker att skapa :)

Här hemma blev vi mest förvånade över att barnen som kom och knackade på ville ge oss godis istället för att få godis =)

Postat av: Mamsen

Jag gillar verkligen de här grejerna! Har ju sett dem i verkligheten och kan intyga att de är ännu bättre än på kort.

2010-10-04 @ 15:04:23
Postat av: Linda

Men wow vilka underbara gåvor du har gjort! Älskar färgerna och ja allt!! Kram på dig!

2010-10-04 @ 17:02:32
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com
Postat av: Maria

Men va fiiiiina! Och det ser gott ut... :-)

2010-10-04 @ 21:44:58
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: Sollan

Läckra grejjer du gör, tjejjen. :D Halloween är kul, så är det bara!

2010-10-07 @ 16:19:35
URL: http://solvin.wordpress.com
Postat av: Jasmine - Kortmakerskan

Åh, va himla fint du har gjort! :D



Svar: Tack så mycket! Roligt att du gillar mina handgjorda kort. Alla kort är till salu, priset som är angett i inlägget är priset för kortet (inte materialkostnaden). Intresserad av att köpa något av mina kort? Du är hjärtligt välkommen att kika in igen. :)



Kram

2010-10-08 @ 14:50:44
URL: http://jasmineskortmakeri.blogg.se/
Postat av: Emma

Wow! Superfint, önskar jag kunde göra något liknande!

2010-10-10 @ 18:04:33
URL: http://villemo.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback