Härtill är jag nöd och tvungen... ;-)

Det är min dag att blogga för pyssloteket idag! Å jag blev utmanad av min dt-mamma Anna - gör ett kort i rosa! Jag fick ett kit av henne med rosa papper, band, blommor å bling...
Gör ett kort i rosa… Jag? Rosa? Hur?

Ja jag säger som Hans Brask; härtill är jag nödd och tvungen! Text från NE: Brasklapp, hemlig reservation, förbehåll anfört som försiktighetsåtgärd. Brasklapp går tillbaka på biskop Hans Brask, som i vaxkupan till sitt sigill på det dokument som avsatte ärkebiskop Gustav Trolle ska ha lagt in en remsa med texten ”Till denna besegling är jag nödd och tvungen”.

Men det är ju för en god sak! Rosa bandet och bröstcancer är högaktuellt och naturligtvis vill även jag bidra med ett rosa kort för att stödja forskningen. Pyssloteket kommer att anordna en auktion för att skänka pengar till canerforskningen, och i butiken finns en bössa där man kan lämna stora och små slantar för samma ändamål!

Nog babblat, till mitt kort…

Jag ville ju att det ska framgå tydligt att det handlar om rosa bandet så vad passar bättre än just ett rosa band!? Organzaband och en liten ros i siden. Under skymtar ett tårtpapper i form av ett hjärta.

 En rosa bård som är utstansad med en Martha Stewart punch och sedan har jag gjort ett kluster med blommor i form av organzablommor, små siden rosor och bling blommor.

 Texten ”var rädd om dig” tyckte jag passade bra på detta kort, jag har ritat med en brun penna runt bokstäverna för att framhäva texten lite.

 Så vad väntar ni på, skynda iväg till Pyssloteket och handla – det är ju för en god sak!

Kram


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Som bröstcanceranhörig lyfter jag på hatten-ett fint och enkelt kort som inte blir för sockersött. Bra jobbat!

Postat av: TesaB

Tehee! Där åkte du dit (igen... lol), och du gör det såååå himla bra!!! Supersnyggt helt enkelt!

2010-10-18 @ 10:13:44
URL: http://tesasscrap.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilket sött kort och för ett bra ändamål även om det var rosa. ;)

2010-10-18 @ 10:43:02
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback