Sömn...

...eller bristen på sömn rättare sagt!
Undrar hur många timmar (eller minuter!!!) jag sovit i natt. Hade jag vetat hur natten skulle bli så hade jag ju skippat pysselstunden igår kväll... Men nu visste jag ju inte det och hade dessutom kraftig pysselabstinens! Ingrid somnade vid 22:30 så då gick jag ner i källaren å där flyger ju tiden iväg. Jag gick och la mig 01:15 och ca 01:30 var Ingrid hungrig... Hon åt väl till 02:30 ungefär och ca en timme senare vaknar vi av att Erik är ledsen - och har kissat på sig. Maken tog lakanen och jag duschade Erik, vilket han inte gillar så dags... Å sedan vägrade Erik somna om! Pust! Till slut fick han sova i vår säng, å maken i gästrummet, men då låg han mest och klappade på mig och pratade om massa idéer han hade. Jag tror att han sov mellan 04:30 och 05:00 men sedan ville han gå till dagis!! Jag lyckades hålla kvar honom i sängen till strax efter 06 men sedan blev det bollibompa i sovrummet och jag försökte slumra lite - men då var det ju såklart dags för Ingrid att äta...

Det är tredje natten på raken som Erik kissar på sig, å det hör verkligen till ovanligheterna! Förmodligen är det väl någon slags reaktion på att han blivit storebror - men det är en grymt jobbig reaktion. För alla! Och kanske tycker nu vissa att vi får skylla oss själva att han förblev vaken då jag duschar honom på natten, men det har faktiskt aldrig påverkat sömnen tidigare! Vi har alltid duschat honom efter olyckor då han blev torr på natten och han har alltid somnat om direkt. Men inte i natt alltså...

Får se hur Erik klarar av dagis idag - å hur jag klarar av dagen här hemma. Att sova medan Ingrid sover är inte det lättaste eftersom hon nästan bara sover när man är ute och går med henne i vagnen... Här hemma sover hon bara korta stunder - max 15 minuter i taget! Ibland lyckas man dock få henne att fortsätta att sova efter en kort promenad. Vi har då kört in vagnen inomhus och satt på dammsugaren och då har hon sovit i över en timme. Tror jag får testa den varianten idag. Men först ska jag se till att få iväg Erik till dagis, å helst inte i pyjamas...

Kram


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Oj oj, din stackare att få så lite sömn! Usch man är ju inte människa om man inte får sova - hoppas att det blir bättre nästa natt! Kramis! Emmeli

Postat av: Lotta

Usch det där lät jobbigt...Hoppas du orkar med dagen utan att få ett bryt på småttingarna! ;)

2010-10-28 @ 10:01:17
URL: http://svagerskorna.blogspot.com
Postat av: Maria

Om jag minns rätt så hade Alma några kissolyckor på dagis strax efter att Ebbe kom. Något som va mycket ovanligt... Men det gick över!



Och för bövelen... Du kan ju inte sitta uppe till 01:15, tokpanna! ;-)

2010-10-28 @ 17:59:02
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: Lisaw

Vi hade en liknande natt nu i veckan, för bövelen, vad trött jag var dagen efter. Tog två nätter att ta igen utebliven sömn. Man vet ju att alla såna här faser går över, men det är grymt jobbigt just när man är mitt i det! Tips - damsugarklipp på YouTube - det funkade för en bekant till mig ;-)

2010-10-29 @ 11:09:55
Postat av: lovisa

vad gör du idag?:)

2010-10-29 @ 11:33:30
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback