Mitt första inlägg för Pyssloteket

Idag har jag min första bloggdag för Pyssloteket där jag ska vara gästdesigner ett tag framöver! Följande text och bilder är direkt kopierade från Pysslotekets inspirationsblogg:

Hej och hallå! Kerstin heter jag men kallar mig Maiden i alla scrap å forum sammanhang! Från världens bästa hårdrocksgrupp Iron Maiden såklart! ;-) Jag är en 35 år gammal nybliven tvåbarnsmamma som älskar scrap - å hårdrock! Mina barn har fått "hårdrocksnamn" i andranamn - sonen heter Eddie efter monstret i Iron Maiden å dottern heter Nikki efter basisten Nikki Sixx i Mötley Crüe! :-D Så nää - helt normal e jag inte! Ha ha.

Mitt första inlägg som gästdesigner för Pyssloteket blir en layout på min nyfödda dotter Ingrid. Rubrikvalet "det blev en Ingrid" är på grund av att jag var helt säker på att det var en liten kille jag hade i min mage - å så kom det ut en tjej!! :-o På kortet här är hon fem dagar gammal, idag är hon 12 dagar... Jag fick ett helt fantastiskt paket med massa godis från DT-mamma Anna och satt länge å dreglade bland allt fint. Men jag fastnade till sist för dessa härligt färgglada papper och dekorationer som passade perfekt till kortet på Ingrid! Jag valde att göra en ganska enkel layout och ville få till en lite "70-tals-känsla"...

 Uppe i högra hörnan har jag gjort ett litet kluster med härliga dekorationer, organzablommor som fick två olika sorters brads i mitten, några minirosor och så en berlock med en rosett i organzaband.

 De här filtdekorationerna föll jag verkligen pladask för! Så läckra blommor och fjärilar som ger en härlig 3D-känsla! :-D

 Jag lät dessa små papperscirklar (finns i fysiska butiken) rama in fotot och trädde ett organzaband genom dem, de är fastsatta med 3D-kuddar för att få lite djup i layouten.

 Här synes inramningen av fotot - visst matchar hennes kläder pappret och dekorationerna bra!? Och nog skulle fotot lika gärna kunna ha varit från 70-talet!? ;-)

 Material:

Basic Grey - Green at heart - Grasshopper

 Berlock

Organzaband

 Organzablommor

Brads - limegröna - blommor

Minirosor

 Filtdekorationer

Det var allt från mig för denna gången, varannan måndag kommer ni att få se mer av mig här inne ett tag framöver då jag fått äran att gästa Pyssloteket! :D

Kram


Kommentarer
Postat av: Malin/Turbomalin

Riktigt mysig "70-tals" LO. Fast kan det bli annat med ett foto på ett sådant litet mästerverk som Ingrid.



Tycker du ha valt ett väldigt vackert namn och det är helt normalt att ge sina barn hårdrocksnamn i andra namn. nickar bestämt



kram

Postat av: Anna S

Vilken läcker LO! Härlig färgkombination. Och Ingrid är ju fantastiskt söt!! :)



Kram Anna

2010-09-20 @ 12:05:04
URL: http://askarblom.wordpress.com
Postat av: SkärvikNina

Vilken sötnos!

2010-09-20 @ 13:38:35
URL: http://skarviknina.blogspot.com
Postat av: Cath.

En sån söt tjej ni fick, och jag gillar namnvalet! Massor gillar jag också layouten som är härligt färgglad och varm! Kram på dig, hoppas vi ses snart...

2010-09-20 @ 22:35:12
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Charlotta / La Vikinga

Jättefin LO!



Gillar också serien Green at heart... förstås! Rosa, orange och gult tillsammans!!! Passade ju dessutom jättebra till Ingrid Niiki!!



Hasta la vista,



charlotta

2010-09-20 @ 22:57:22
URL: http://lavikingascrapp.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Super läcker "70-tals" LO!!!

Ohhh vilken lite pärla ni har fått er.

Många kramar Susanne

2010-09-21 @ 15:19:24
URL: http://susannes-kortmakeri.bloggplatsen.se/
Postat av: Cornelia

Ser att jag inte kommenterat den här LO-n här, bara hos Pyssloteket. Den är såklart lika fin här som där! Och Ingrid är bedårande!!!



Om du vill, så kan du hämta nåt i min blogg.



Kram!

2010-09-21 @ 16:51:13
URL: http://www.raggsocka.se
Postat av: onkis

Underbar fin Lo,härliga färger och din dotter är såå söt..

2010-09-21 @ 19:10:45
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Maria

Perfekt LO på perfekt Ingrid!

2010-09-22 @ 08:04:35
Postat av: CrimsonAnna

Ingrid är supersöt-hon är ju dessutom dubbel rockbrud. Hon heter ju både Alice och Nikki.

2010-09-22 @ 09:14:54
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback