Pantheon

Fortsätter på Rom-albumet! Min tanke är att jag ska försöka göra väldigt olika layouter i albumet, för att det ska bli roligare att titta på helt enkelt. Den förra layouten på Colosseum var ju väldigt "distressig" så denna har jag gjort lite fyrkantigare. Eller mycket fyrkantigare rättare sagt... Helt enkelt; fyrkantig!


En annan tanke jag har med albumet är åxå att det ska finnas utförlig information om turistattraktionerna, så därav har jag googlat och skrivit ner en liten informationsruta:


Rubriken är utstansad i ett alfabet som jag haft ett tag men faktiskt inte ens öppnat förpackningen på, Bouqete heter det å jag tyckte det passade perfekt här:


Layouten är som sagt väldigt enkel å fyrkantig, jag har helt enkelt lagt dubbla fotomattor bakom korten, ett kraft cardstock och ett blått, likadant bakom rubriken och informationsrutan. De enda dekorationerna består av knappar och vissa av dem har jag knutit fast lite floss i.


Själv kan jag inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om layouten - mer än att den är fyrkantig! Ha ha ha. Maken däremot älskar den - han sade att det är den bästa du gjort! Inga blommor - bra... Han gillade det enkla och stilrena och vill att det ska vara fotografierna som dominerar och inte dekorationerna... Tjaa... jag kan förstå vad han menar men samtidigt så är det ju dekorationerna och arbetet runt omkring som är det roligaste när jag scrappar / skapar.

Men återigen så får jag väl tänka att för vem är det jag skapar egentligen? Erik gillar layoter med många fotografier, mannen gillar när det är enkelt och stilrent och själv gillar jag nog bäst ett foto å massa dekorationer...  Vad gillar ni bäst?

Kram


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Snygg! jag älskar när det är mycket foton, men jag tycker det är förbaskat svårt att få till dem. Dock ligger fortfarande favoriten på förra distresslon. Du fick verkligen fotot att ploppa ut!

Postat av: Maria

Jag håller med Erik, ju fler foton desto bättre!

2010-09-14 @ 12:28:24
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: Maritha / Dilorf

Så snyggt du har matchat papperna med foton! :D Snyggt!!

2010-09-14 @ 13:34:07
URL: http://dilorf.frolid.eu
Postat av: Anna S

Vilken snygg LO! Jag tycker att du har lyckats jättebra även utan en massa dekorationer.



Jag gillar alla tre varianter lika mycket, beroende på vad man använder för foto. En del bilder säger så mycket i sig själv att det är synd att ta bort fokus från dem med för mycket dekorationer. Flera foton kan absolut vara kul (även om jag är dålig på att använda det själv). Det finns tex en klockren fotosekvens på mig från en resa jag och min kompis gjorde (som jag ska skriva ut och scrappa). Där behövs alla bilderna för att det ska bli bra. Och ett foto med mycket dekorationer är ju toppen det med. De är ju roligast att göra och där blir ju gärna en del kul detaljer att titta på utöver fotot ;)



Ha det fint!

Kramar Anna

2010-09-14 @ 13:36:14
URL: http://askarblom.wordpress.com
Postat av: Fia



Supersnygg LO!

Stilren och fokus på fotografierna!

Me like a lot!!



Kram, Fia

2010-09-14 @ 13:54:58
URL: http://onecreativemess.blogspot.com/
Postat av: Suss

Massa grattis till lilla "Oscaria"!!!!!!!

Och hur orkar du hålla på att scrappa och göra kort när du är en nyförlöst tvåbarnsmor??? Jisstes, vilken ork och drive du har!

Stor kram från Suss

2010-09-14 @ 14:11:08
Postat av: Mamsen

Me lika a lot!

2010-09-14 @ 14:44:34
Postat av: DesignAnnique

Jag föredrar att få blanda :) Ibland den ena sorten, ibland den andra. Och layouter jag gör efter varandra får gärna vara helt olika i stilen, då är det roligast. Vaddå vingla som en skadeskjuten kråka? :)

2010-09-14 @ 21:05:07
URL: http://designannique.blogspot.com
Postat av: Pyzzlis

LÄCKER,

behöver inte säga mer för den är kanonläcker...

2010-09-15 @ 10:22:04
URL: http://pyzzellandet.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag gillar den skarpt med. Fotorutorna är riktigt läckra och jag gillar färgerna som du har valt ut med. Och knapparna med. Ja kort sagt jag gillar den verkligen!

2010-09-15 @ 11:17:10
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com
Postat av: Kajsa

Me like!

2010-09-15 @ 16:03:30
URL: http://kajsasvra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback