Några kort

Det har blivit ett par kort gjorda i sommar! Och för första gången så har jag faktiskt gjort flera utan att veta till vem de är till!! Kanske, kanske ska jag börja våga sälja lite då jag fått en del förfrågningar...

Det första gjorde jag dock till en speciell person, det var Natalie som fick det när hon fyllde 18.

Himlans roligt sätt att göra ett kort faktiskt, å praktiskt då man blir av med massa spillbitar!! :-)

Nästa kort är med en av mina nya stämplar från Inkido: Kram - du är fantastisk, tänker på dig.

Jag har stämplat med en clearstämpel (eller två olika rättare sagt!) och själva Kram-stämpeln har jag embossat med svart embossingpulver. Blomman är från IKEA - tack Bertil!!! :-) Själva stommen till kortet är färdigvikt och kom i ett paket från Creative Club, jag klädde det med rosa cardstock istället bara!

Samma stämpel i annorlunda tappning:

Jag bara ääälskar dessa blommor från Prima!! Vill ha mera!!! Spetsen är åxå från Prima och sen har jag målat med lite cracklepaint på wellpapp. Stämpeln är embossad denna gången åxå å här har jag använt "vit puff". Ganska så olika stilar på de två korten.... :-)

Nästa två kort har nästan identiskt upplägg men med olika papper och färger, även här har jag använt mig av en stämpel från Inkido: Grattis stämpeln som jag sedan embossat med clear embossingpulver.





Som vanligt så är färgåtergivningen sisådär när jag scannat in korten... De är mörkare i verkligheten... Av dessa sista två kort så gjorde jag det första ort å sen utvecklade lite till kort nr två. Jag målade med cracklepaint bakom wellpappen och sprayade med glimmermist över därefter.

Så... Vågar man sig på en liten omröstning här kanske? Vilket kort faller just DIG mest i smaken?
1. Natalies
2. Kram med svart embossing
3. Kram med vit embossing
4. Grattis variant 1
5. Grattis variant 2 - med cracklepaint....

Till sist så måste jag bara säga att jag själv i allafall tycker att det är väldans olika stil på de 5 korten, medan min kära make säger att de ser ungefär likadana ut - typiska Maiden säger han... E det så???

Kram

Kommentarer
Postat av: Sandman

De är alla fina, men jag röster på "Natalies kort" eftersom jag gillar färgerna och formen.

2009-08-19 @ 07:55:21
Postat av: Mamsen

Tror jag röstar på trean, känns lite höstaktig så det passar ju rätt bra.

2009-08-19 @ 08:25:58
Postat av: Helén

Jag tycker nog bäst om trean. Jag gillar wellpapp och det här kortet hade så fina, dova färger.

Postat av: Pippin

2009-08-19 @ 08:49:26
Postat av: Pippin

Alla korten är jättefina, men det jag gillar mest är nr 3 med vit embossing. Gillar att det är söt-tufft med wellpappen och det jättefina blommorna. Och sen gillar jag kort i brunt. Fin stämpel också.

2009-08-19 @ 08:51:54
URL: http://pia-design.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag gillar 2:an! Men alla är såklart fina, och inte likadana alls. Typiskt killar... ;-)

2009-08-19 @ 10:33:57
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: BellaMio

Men hallå!! Har din karl inte ögon att se med? De är ju inte lika alls, individuella allihop! I alla fall om du frågar mig, hihi...



Min favorit är helt klart 3:an. Rustik och annorlunda tänk på det. Me like...



Tyvärr vännen så kommer jag inte till träffen! Hade varit så roligt att träffa er alla igen. Men nu är det så fullt upp med träffar både en som jag/vi annordnar här i stan och två hos mina DT-ställen. Finns vare sig tid eller pengar, tyvärr :(



Men jag lovar att titta in hos dig jämna mellanrum!!

2009-08-19 @ 19:54:44
URL: http://bellamios.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback