Stanna upp

Stanna upp - titta upp. Jag insåg när den här layoten var klar att jag redan gjort en som heter nästan samma sak!
Stanna upp och njut hette den då... Kanske e det lite av min livsfilosofi? Man har så bråttom jämt, så många måsten och så mycket press och krav... Vem är "man" förresten? Jag menar jag såklart! Jag e väldans bra på att ha otrolig höga krav på mig själv! Jag vill vara bäst på allt! Bästa mamman, bästa frun, bästa dottern, bästa systern, bästa vännen, bästa kollegan... Jag vill vara bäst på det jag gör och det jag jobbar med, jag vill laga godast mat, jag vill scrappa bäst, jag vill vara smal och snygg, och vältränad, och rolig, och smart, och omtänksam, och... och.. och...
Men jag försöker. Försöker att inte stressa, att ta mig tid och njuta av de små sakerna i livet. Denna lo är från ett sådant tillfälle. Jag å Erik sprang runt och flamsade å sedan stod vi länge och tittade på fåglarna som hade någon spännande lek på gång. Tur att jag har Erik, så jag åxå får stanna upp...



Även på denna layout har jag jobbat ganska mycket med förarbetet och tekniker. Runt fotografierna har jag använt ett verktyg som jag fått låna av Fia (vinkar och tackar!) som liksom skrapar upp... Inte som en edgescraper utan det här är små ståltråds-pinnar man liksom drar över fotot med... Jag drog längs kanterna och chalkade för att rama in fotot mer!

Tog fram symaskinen och sicksackade runt en del kanter! Lövet är faktiskt den första bradsen som jag köpte! För sisådär tre år sedan. Det var ett paket på Tradera med lite blandade scrapsaker, tur att jag sparar på allt - för nu behövde jag ju den!! :-)



Flygplanet som flyger över fotot är en rubon från Cosmo Cricket - det blev verkligen effektfullt! Även pappret kommer från Cosmo Cricket och ingick i det senaste månadspaketet från Jommas. Swirlen som synes i nedre kanten av detta foto har jag gjort med pearlstickles. Jag använde resterna efter att ha stansat ut en swirl och lade stickles i "hålet" liksom....


Bingo brickan chalkade jag först med grön torr chalk, och därefter med fluidchalk... Inte att rekommendera!! Nu e hela stämpeldynan grön! :-( Måste köpa ny... Filtbladen kommer från en lång bård men jag har klippt loss lite "kvistar"... Det söta bandet med apor, lejon å elefanter e från ett gammalt månadspaket från Jommas! Journalingen har jag skrivit ut på färgskrivare och sedan chalkat! Det var väl alles tror jag! :-) Nej, förresten; Rubriken!! Ordet "upp" är akrylbokstäver och ordet "stanna" är mitt nya chemistry-alfabet!! *jublar*. Har velat ha ett tag men det är ju det där med ekonomi... Nu gjorde jag ett kap på Tradera så då känns det som om jag vunnit det! Eller?

Nu ska jag stanna upp lite... Hi hi hi.

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är sjukt va mycke tid och energi du lägger ner... Imponernade!!

Postat av: Mamsen

Men du är ju bäst ju! I alla fall är du Eriks bästa mamma och Mickes bästa fru och min bästa äldsta dotter och Marias bästa syster och en hel massa annat bästa.

2009-03-19 @ 09:02:20
Postat av: Papsen

Ibland kan det vara skönt att INTE vara bäst oxå! Det viktigaste är ju att man mår bra. Det var väl vackra visdomsord från Papsen :---) Puss

2009-03-19 @ 09:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback