Kreativ fredag

Det har blivit en del skapande på sistone! :-) Igår kväll gick mannen å la sig strax efter nio å jag satt uppe i tre timmar till å scrappade i lugn å ro! Jag gjorde klart mitt dt-alster för Handarbeta som jag ska blogga på måndag och sedan blev det faktiskt två layouter till!

Miss Goldie har en skisstävling på hobbyhuset där man ska skapa efter denna underbara skiss:
Hobbyhuset skiss sept

Den var jag ju tvungen att haka på å så här blev min tolkning:


Jag har använt mina nya blommor från Inkido som jag vann på Enköpingsträffen förra helgen, å sen har jag hänt på en liten charm i form av en ängel:


Jag köpte en jättecool stämpel som liksom blir mest prickar å streck som jag satt som en ram bakom fotot och embossat med utee - svårt att fota men det blev jätteläckert!


....

Den andra layouten var lite jobbig - men ändå ett minne jag ville bevara. Det är kort från när vi var i mormos lägenhet och städade iordning efter begravningen. En mycket jobbig dag men vi hade också en del roliga stunder, som när vi provade mormors kläder, glasögon, mössor mm....


Lite av materialet jag använt; spets från mormor, band, puncinella, en metallram, en stor brad och ett fint kors som jag trätt ett sidenband genom:

....
Idag är det Scarpträff hos Scrapparazzi - å jag ska inte vara med!! :-(
Känns jättekonstig å tråkigt då jag brukar vara på alla Zornitsas träffar men jag har hårda restriktioner från min man; bara en träff i månaden... Och eftersom jag var bortrest förra helgen på Enköpingsträffen så får jag snällt stanna hemma denna gången! ;-)
Men jag tänkte faktiskt ta med man å son å svänga förbi träffen för å visa dem hur det ser ut när vi sitter å skapar å har trevligt!
....
Ha en trevlig helg! Massa kramar


Kommentarer
Postat av: Maria

Ha! Jag gillar mameluckerna!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback