Snabbscrap

Igår kväll var min vän Fia här å pysslade. Så himlans trevlig med mat, pyssel å massa skitsnack! Jag kom på en liten rolig utmaning till oss, då vi bägge är otroligt lååångsamma scrappare. Alltså blev det en snabbscrap! 30 minuter ställde vi klockan på! Oj så roligt, å stressigt!! Vi fick välja fotografi å papper innan - inget mer. Men vi klarade det båda två! Även om jag måste erkänna att jag ett tag inte trodde det. Jag hade ingen tanke för upplägget alls å helt plötsligt var det tio minuter kvar så det var bara till å börja fästa sakerna! Hi hi. Så här blidde min layout:



Den här snögubben är en diecut som jag haft hur länge som helst! Jag använder aldrig diecuts på layouter men nu tyckte jag den passade perfekt! Klämman till höger kommer från ett gammalt kit från Jommas lilla krypin som dessvärre inte finns kvar längre. Samma sak med den, har aldrig använt sådana förut men nu så! :-)


Öste på med dekorationer i matchande färger. Roligast med dessa är att de blågröna blommorna ovanför den större prima blomma... Fia hade nämligen resten av denna rankan å kastade denna bit i papperskorgen! Snabb som en blixt var jag å kastade mig över den - den hann knappt landa i papperskorgen innan den satt på min layout! Hi hi. Fia bara gapade men såg ju sen att den matchade perfekt till min layout! Det gäller att ha ögonen med sig överallt! De små "diamanterna" har jag fått av YooRee - tack så mycket! :-)

Rubriken är sugarcoated chipboard bokstäver igen - har visst hittat mitt lilla förråd av dem igen! Snöflingorna är brads. Under fotot så ses en turkos bit papper skymta... Det är den biten som primablommorna sitter i när man köper en förpackning! :-) Som sagt - en scrappare kan använda allt!! Visst hann jag få med riktigt mycket saker trots den knappa tiden!? Jag måste säga att jag blev riktigt nöjd iaf! Å trots att vi skakade av stress en lång stund efteråt så skrattade vi å sa att vi måste göra det igen! :-)

Nu ska jag till lekparken med sonen! Ha en fantastisk helg!
Kram


Kommentarer
Postat av: Petra/Trollet

WOW så snygg LO på bara 30 min!!!!! Skulle jag aldrig klara, men det var en himla kul utmaning, kanske jag ska testa!

Kram Petra/Trollet

Postat av: Fia

Tusen tack för en helt underbar kväll! Jag har ont i kinderna av alla skratt!



Ja de där blommorna var verkligen ett skrattanfall för sig!



Kram!!

2010-04-17 @ 16:05:41
Postat av: Cath.

Härligt! Bra jobbat! Och så fin den blev sen! Tror att jag som också är en lånngsam scrappare skulle må bättre av att tidspressa mig själv, jag sitter ofta och stirrar på min icke fastlimade layout länge jag... utan att ändra nåt sen för det mesta... mer borde ju bli gjort liksom! Kramar och ha det så bra!

Ses vi nästa lördag hos Z?

2010-04-17 @ 22:17:00
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Petra/Trollet

Hej igen, jag har nå´t åt dig i min blogg.....

Kram Petra/Trollet

2010-04-18 @ 15:10:37
URL: http://trolletspyssel.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Vilken fin Lo du har gjort.

2010-04-18 @ 17:10:46
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback