8 is enough - alster 3 & 4

Här kommer alster 3 och 4 i "8 is enough" utmaningen!

Till den första layouten använde jag en skiss som jag hittade hos
Tessalonikas skisser, som vanligt så går man ju ifrån skissen lite men hyfsat bra har jag följt den!


Här har jag använt ganska många dies faktiskt! "Korsstygnen" är en die, swirlsen är en, blombladen är en annan, å sen är jornalingrutan två olika dies (oanvända tidigare...) och så är såklart rubriken ett alfabete; harvest.


Det fjärde å sista alstret är faktiskt foton från samma tillfälle som det ovan, men det blev helt annorlunda! Jag använde ett craft-cardstock å sen kladdade jag loss! :-)


Cracklepaint uppe i vänstra hörnan, dessvärre hade burken nästan torkat helt men jag lyckades skrapa ut lite grann i alla fall...


I nederkant stämplade jag swirls å embossade med Utee för att därefter gå över med distress ink - en ganska häftig detalj tycker jag! :-)


Det gällde ju att använda upp mycket av det jag valt som mina 8 saker å eftersom detta var sista alstret så blev det mycket vimplar, bårder å skojsigheter från stickers-arket!


Rubriken är Holiday å så har jag markerat runt bokstäverna med en penna, ngt som jag visst fastnat för eftersom jag verkar göra det ofta har jag upptäckt...  En liten brad fick vara med på journaling rutan åxå!


Nu ska det bli skönt att scrappa "vanligt" igen - måste erkänna att jag tycker att det är svårt att bara få använda de 8 produkterna. En del av skapandets process för mig är att röja runt i alla lådor å hitta matchande dekorationer å det har jag verkligen saknat här! Men kanske gör jag det ngn mer gång ändå, att ta med sig ett litet kit när man ska på träff e ju faktiskt himlans praktiskt!!!

Kram


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Wow vilka superfina layouter du gjort till 8 is enough, det är ju lite svårt. åtminstone tycker jag att det svåra är att plocka ut åtta produkter men kanske att man lär sig ju fler omgångar man gör. Smart att kombinera denna med 100 alster, ska nog hoppa på några omgångar till i denna! :) Jättefint! Kram Emmeli

Postat av: Maria

Älskar nr 4!!!

2010-08-23 @ 09:12:08
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: TesaB

Två ursnygga och härliga layouter!!! Så impad att du fixar den här utmaningen (också!) är ju såååå svårt med så begränsade produkter! Tokgillar löven på den översta! Och Kraft. Mmmmmmmm!!!!

2010-08-23 @ 09:54:41
URL: http://tesasscrap.blogspot.com
Postat av: Petra

2 fantastiskt fina layouter. Gillar blomgruppen på den översta och cracklepainten plus en härlig titel på den andra lyfter verkligen.

Kram o ha en bra dag.

Petra

2010-08-23 @ 10:01:11
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: Annelie

Du verkar kunna fixa vilka utmaningar och stilar som helst! Ja e super dålig på det. Snygga LOsar!!!

(jo då ja e tätt efter : ))

2010-08-23 @ 10:08:10
URL: http://scrapannelie.blogspot.com
Postat av: Karin/essmo

Hallo! Tack för dina söta ord hos mig! :-) Jag är härinne å kikar med jämna mellanrum,men oftast blir inte att jag kommenterar.. =( Skall skärpa mig för du gör verkligen så härliga alster å sånt skall ju såklart uppmuntras! =)

Himla fina alster du gjort till 8 is.. måste vara supersvårt å bara använda 8 saker! hihi.. jag skulle nog inte klara detta..

Himla snygg LO underst oxå, ibland är det så härligt att kladda loss!

ååå bara 8 dagar kvar till BF idag då?

ååååå va segt det är att vänta den där sista tiden, eller hur! -kom ut lixom!!

Oj, va långt å babbligt det blev.. hihi..

Lycka till ifall vi inte hörs innan!

kram K.

2010-08-23 @ 10:53:32
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Linda

åhh vilka fina LO:s. Jag gillar den sista extra mycket dock! Du har lycktas riktigt bra med den LO:n!!

2010-08-23 @ 13:22:19
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com
Postat av: Cornelia

Vad du är duktig! Men jag håller verkligen med dej, en del av "tjusningen" är att röja runt och leta grejor, lägga till (och kanske dra ifrån, men mest lägga till S) och fixa och dona och liksom "bygga" en LO.



Och du... ett tips nu i 100 alster-yran... ett sätt att skaffa grejor är ju att vara DT ha ha Det är ju SÅ jag har fått alla söta och fräsiga stämplar på sistone.



Fast jag är ju inte med i 100-klubben ändå... S



Du är en fena på att kommentera också, TACK för det! Kram på dej, tjockis! S

2010-08-23 @ 16:27:43
URL: http://www.raggsocka.se
Postat av: ScrapMyran

Tjusigt! Grattis i efterskott!! Hann aldrig få iväg ett kort till dig skäms men det får bli till jul eller nåt =) KRAM!

2010-08-23 @ 16:48:17
URL: http://httpp://scrapmyran.blogspot.com
Postat av: Linda

Oj, det är nog tur att jag inte hakat på 8-utmaningen också, för det tror jag inte att jag skulle klara av, hihi.

Men så snygga dina LO´s är!!! Blir sugen på att skära i Nook-kitet ;)



Ang spröten så tar jag sprötet och så rosknopparna, virar ena rosen skaft runt alla tre (om det nu är tre jag har). Sen sätter jag fast de med en glue dot på pappret. Och sen tar jag t ex en cherry blossom, limmar (med scrappy glue) på den och sätter fast över stjälkarna. Då sitter den ju lite extra.



Haha...jag är KASS på att förklara ;)

Kram

2010-08-23 @ 17:29:45
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback