Embossing å glimmermist...

Juli månad är lila i färgswappen på svensk scrapbooking. Kortet jag gjorde har jag lekt ordentligt med å resultatet blev väl sisådär, iaf när jag fotade det... Jag har köpt en spellbinder Impressabilities - Flowers som jag lekte lite med:

Jag embossade ett lila cardstock, syns bättre på nedre bilden... Därefter sprayade jag med glimmermist men sparade en ruta för att kunna skriva hälsningen där. "Trevlig sommar" är embossat med silvrigt embossing pulver och två silvriga embossade hörn. Hittade även en gammal punch som jag gjorde två hål med...



Det känns som att jag behöver jobba mer med spellbinder Impressabilities, får väl surfa runt lite bland alla scrapbloggar å leta inspiration!

Kram


Kommentarer
Postat av: ScrapLinda

Jättesnyggt!! Jag är också sugen på dom... Jag kan tänka mig en snygg effekt om man embossar i cardstock som har en avvikande färg på kärnan, så man kan sandpappra fram mönstret ännu mer. Eller genom att distressa med Impressabilities fortfarande kvar på pappret efter embossingen.... Nåja, bara lite idéer, har ju ingen själv ännu.... men det är så jag skulle vilja testa med dom.



Ha det gott!!

Postat av: Annelie

Jag har en sån, samma mönster också, men jag har Big shot. Det var lite trixit att få riktigt "avtryck" men testa att lägga ett extra papper el två å veva sta så ska det nog gå. Snyggt kort. Och som scraplinda sa, super snyggt att måla över allt och sen sandpappra tex.

Hare bra!

2010-07-27 @ 17:38:32
URL: http://scrapannelie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback