Embossing

Idag tänkte jag visa hur jag lekt med embossingpulver! Det är verkligen ett effektfullt "verktyg" att använda å lyfta upp detaljer med!

Jag använde två av de nya stämplarna som kommit in i butiken:

Jag stämplade med clear embossingdyna och hade sedan på clear embossingpulver, på den högra rankan har jag inte gått över med embossingpistolen ännu! Visst blir det effektfullt!? På bilden nedanför ser ni hur jag byggt vidare å täckt hela cardstocken med olika stämplar!

Så här blidde resultatet! Det blå pappret har fått röd chalk runt om å det röda papret blå chalk! Matchigt va!? ;-) Runt hela det röda cardstocket ritade jag dit små streck för att rama in alltihopa!

En till stämpel som jag embossade, denna gången med rött embossingpulver med puff - himlans läckert!

Det röda bandet har blå häftklamrar i sig å det blå bandet har röda häftklamrar! ;-) Den röda fjärilen passade ju som klippt å skuret in! Älskar de här små bokstäverna som man kan skriva journalingen med. Dock så gick det åt  en attans massa a:n till denna mening...

Rubriken skrev jag med bokstäver från K&Company som passade in i både färg å mönster!

Material:

Cardstock Bazziill - Red Hot

Floral Findings från Making Memories - fram och baksida

Die-cut stickers från K & Company

Monterad stämpel - Retro circle flower

Monterad stämpel - Elegant botanical

Emboss pulver - Clear

Emboss pulver röd med puff - finns i fysiska butiken

Både det röda bandet och det blå bandet plus massa flera finns i fysiska butiken

Fjärilar finns det några få kvar i fysiska butiken - du som kommer till nästa helgs stora scrapträff har chansen att hinna köpa innan de tar slut! :-) Hoppas vi ses nästa helg - det ska bli så kul!

Glöm inte heller att vara med i skisstävlingen som pågår!

Massa kramar 


Kommentarer
Postat av: Mormor

Men Åh! Så himla fint och nu längtar jag ännu mer efter både sommar och Erik. En undran är bara; när tusan har du tid med det här??

2010-03-15 @ 09:54:57
Postat av: Maria

Tror du att du och jag kan boka tid i salongen? Fint embossat!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback