Farsdag i faggorna...

Inlägg för Pyssloteket:

Hoppas att ni överlevde Halloween! Här hade vi ”bus eller godis” besök både fredag, lördag och söndag! Vilken dag är det egentligen som gäller!?!? Det var på håret att godiset var slut på söndagkvällen kan jag lova…

Nu är det snart dags för fars dag, så jag tänkte inspirera lite med ett farsdags kort! Jag har gjort en lite annorlunda vikning, som jag dock inte vet vad den heter… Men gör inte som jag gjorde här bara!! Jag råkade limma fast bandet på baksidan av kortet så stängningen blev inte riktigt som jag tänkt mig, bandet ska bara sitta fast på framsidan och hänga fritt på baksidan så att man kan knyta åt ordentligt… Nåja, jag höll fast det lite när jag fotade här:

Jag har använt mig av två olika spellbinders, den övre embossade jag åxå. Å så sitter det en blomma och en slända fast på framsidan.

Blomman har jag gjort själv, jag har stansat ut två stycken retroblommor med två olika storlerar av retropunchar, sedan har jag embossat dem i en cuttlebug embossingfolder och sedan har jag embossat den ena med pulver och målat den andra med alcoinks! Ovanpå sitter en liten fjäril.

Den här blomman är gjord på samma sätt, men tvärtom i storlekarna! Visst blir det läckert!?

Så här ser kortet ut i sin helhet, å i mitten är det då plats för sin lilla hälsning! Jag tycker att det är kul att kortet liksom kan stå av sig själv och att man ser både framsidan och insidan på en gång!

Material:
Spellbinder 
Organzaband 
Distress embossingpulver 
Metallfjärillarna, sländan och massa andra läckra dekorationer finns i den fysiska butiken

Ha en trevlig vecka, hoppas på fortsatt härligt höstväder!

För att vara med i mitt 666 blogcandy - klicka HÄR!

Kram


Kommentarer
Postat av: onkis

Blev jätte snyggt!!

Postat av: Kajsa

Det är den 31a som gäller - oavsett vilken veckodag datumet infaller på! Våga vägra ge godis andra dagar! ;)

2010-11-01 @ 08:23:20
URL: http://kajsasvra.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Spellbinders rules! Jag behöver nog köpa några fler... . Jag saknar dig, hoppas vi ses snart! Kommer du till Scrapparazzi nån gång snart på nån träff eller så? Vill så gärna se din urgulliga dotter live snart också <3!

2010-11-01 @ 08:52:19
URL: http://skruntscrap.blogspot.com
Postat av: Cath.

Å, så snyggt! Den där vikningen har jag ju inte gjort nån gång, tack för inspirationen! Kramar!

2010-11-02 @ 16:58:34
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback