Syfestival med Idolmöte...

Idag har jag varit på Syfestivalen som denna gången hölls i Älvsjö mässan. Utöver allt tyg, garn å sånt som jag inte förstår så var det tre intressanta utställare... Vilda Stamps, Engströms Art Studio och Weralena. Jag handlade lite stämplar, cardstock, bokstavsstickers, inspirationstidningar å lite annat smått å gott! Och utöver shoppandet så fick jag möjligheten att träffa och prata lite med en av mina "idoler" i scrapvärlden, nämligen Milo Lilja!

Milo är designer för Vilda Stamps (bland annat) och satt och demade lite olika tekniker. Har du inte varit inne i hennes alster förut så måste du kika in till Fruarna Lilja där hon och hennes fru visar sina fantastiska alster! Och jag som har sett dem live nu kan säga att de är ännu vackrare i verkligheten!!

Här är dagens shoppingresultat: (ett endaste litet mönstrat papper köpte jag - men det har ju döskallar på sig!!)


Och så stämplarna samt EZ mount för att montera stämplarna. Jag har en akrylkloss med tack ´n peel men tycker inte alls att det är lika bra som EZ mount. Dessvärre tycker jag ju att det är himlans pilligt å trist att montera EZ mount men vad gör man inte...


Jag har faktiskt gjort ett kort redan nu ikväll! Var ju tvungen att göra ett med pepparkaksstämpeln som min vän YooRee / Yoli har designat! Himlans läcker är stämpeln och kortet blev riktigt bra - ska fota å lägga upp det senare!

Nej, nu är det läggdags. Glöm inte att vara med i mitt 666 bloggcandy, det är ytterligare några dagar kvar. Å sen blir det himlans spännande kan jag lova. Jag har fått en förhandstitt på min nya blogg å den rockar fett!!! :-)

Kram


Kommentarer
Postat av: Cornelia

ha ha ha Den där stämpeln med döskallen och "hälsningar från mej till dej" såg jag hos Vilda.. och tänkte på DEJ!



Och nu har du köpt den... S



Härligt med shopping! Jag skulle gärna varit där, jag ääääälskar tyg. Också.

Postat av: onkis

Jag gillar också Fruarnas Liljas alster och skisser.

Och vilka snygga/tuffa stämplar du köpt :)



Du,kolla gärna in på min blogg, där händer det roliga saker som jag hoppas att du vill va med på :)



Ha en fortsatt bra söndag.

2010-11-07 @ 13:03:36
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: SkärvikNina

Stort tack för en kul dag! N.

2010-11-09 @ 08:24:53
URL: http://skarviknina.blogspot.com
Postat av: Milo

Hallå där snygging!!!! =)

Det har tagit ett tag att landa efter helgen. Haha.

Det var verkligen såååå roligt att se dig! Synd att vi inte kunde pyssla lite ihop och ta en fika eller så. Anna frågade mig om du var lika snygg som på nätet, och jag svarade... SNYGGARE! =) Wow!



Kram Milo

2010-11-10 @ 22:08:09
URL: http://mlilja.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback