Nu får det vara nog!

För sjuttioelfte gången, nu jävlar får det vara nog!!!!! Jag är så fruktansvärt inih-vete less på att väga så mycket som jag gör just nu... Detta är första dagen på en förändring, igen... Jo dessvärre så har vi ju varit med om detta förut! För ett år sedan ganska prexis så tyckte jag att jag var på god väg, hade "bara" ca tio kilo kvar till någon slags målvikt men det var som sagt då... Nu har jag TJUGOFYRA kilo kvar till den målvikten!!! Jepp, 14 kilo har jag gått UPP istället för NER på ett år! Hur gick det till?? De sista fyra vet jag prexis hur de kom dit - genom massa julmat, godis å allmänt slarv men de tio innan då? Trots att jag hållt på med både VV och GI mer eller mindre hela 2008 så har jag alltså gått upp istället för ner... Suck!

Vet inte om jag vågar, men jag tänkte skriva här hur mycket vågen skrek idag... Förhoppningsvis så kan jag sedan skriva här en gång i veckan att jag har gått neråt - det är i alla fall tanken! Varför ska det vara så fruktansvärt svårt? Varför samarbetar inte min kropp?  E trött på alla ursäkter å förklaringar, vill bara gå ner i vikt - NU!! Min pappa lyckades för snart tre år sedan gå ner 50 kilo och har hållt den vikten sen dess och min mamma e snart klar med en kraftig nedgång hon med - varför kan inte jag? Jag vill inte se ut så här längre? Erik är snart tre år och jag trodde verkligen att övervikten skulle vara borta för länge sedan... :-(

Och ja min kära make: jag vet att det jag skriver nu är på gränsen till vad jag får skriva i min blogg... Men jag vet att du stöttar mig i detta och jag tror att det kanske kan hjälpa mig att skriva ner eländet så kanske jag kan få stöttning från flera håll!

Nej, jag tänker inte lägga in någon "före"-bild just nu! Kanske senare... Men jag ska våga berätta hur mycket jag väger: hela 104 kilo väger jag!! Vilket ger en BMI på 32,10 = FETMA! (Dock inte tillräckligt fet för att få operera mig, då måste man ha svår fetma... Ska jag äta lite till eller??)

KlassifikationBMI (kg/m2)Risk för sjuklighet
Undervikt< 18.5Låg (men risken för andra kliniska problem ökad)
Normalvikt18.5 - 24.9Genomsnittlig
Övervikt25.0 - 29.9Ökad
Fetma30.0 - 34.9Moderat
Svår fetma35.0 - 39.9Svår
Extrem fetma> 40.0Mycket svår


Jag skall alltså ner till Normalvikt BMI och då måste jag väga högst 80,5 kilo... Känns som ganska tuffa gränser för normalvikt men säger det att det är det som gäller så får man väl tro att det är sant!?

Belöningar? Min kära make har lovat mig en present för var 3:e kilo som jag går ner!! Själv tänkte jag lägga undan en 100-lapp för varje kilo och shoppa kläder när jag e klar! Inte om utan när!! Eller hur!!?? Beach 2010?

Wish me luck!! Nu ska jag ner å äta en "smalmats" middag bestående av en laxlasagne som jag just lagat, det doftar underbart!! :-)
/F.D Fetto...

Kommentarer
Postat av: Lina

Det var modigt av dig att skriva din vikt här! Jag skulle aldrig våga, men jag är en fegis! Vill bara säga att du kan ändå bära upp dom där extrakilona väl. Det finns dom som väger lika mycket men ser EXTREMT överviktiga ut. Du är fin. Jag tror att du grejjar att gå ner dom här kg galant. Du verkar vara en sån som ger sig faaan och bara gör det och lyckas. Gå till en läkare och be om en push? Dom kanske styra upp nåt med en dietist bara för att komma igång liksom? Jag ska LÄTT gå efter den här bebisen och få hjälp. Kom igen tjejen! Kramar från en som vet hur det känns

Postat av: Maria

Det är du och jag kvar Syrran , och vi ska allt visa dem!!! :-)

2009-01-06 @ 19:15:20
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: Papsen

Kämpa på, gumman, kunde jag så kan du! Jag håller verkligen tummarna, både för dig och syrran, men man måste vara stark !!! puss

2009-01-06 @ 20:24:49
Postat av: Mamsen

Kört hårt! Kunde pappa och jag så kan ni! Jag ska göra allt jag kan för att stötta dig och Maria.

2009-01-08 @ 08:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback