Svart på vitt...

Jepp, då var besöket hos sköterskan avklarat! Vågen hos henne var lika ärlig som den här hemma så det blev samma siffra som skrevs in i journalen... Suck! 4,1 kilo upp sen jag vägde mig där sist, men det var iof den 22 november så det har ju tagit ett tag att gå upp de kilona i alla fall... (Var där ngn gång i början av december åxå men då vägrade jag väga mig!)

Som så många gånger tidigare så har vi väl konstaterat att jag äter bra och att det är svårt att se någon anledning till varför jag inte går ner i vikt. (Dock så har jag slarvat den sista månaden så det är ju därför jag gått upp!) Jag äter mitt levaxin, jag har tagit ut hormonspiralen, jag har provat GI, jag har provat VV, men... Vågen har stått i princip stilla nu i nästan ett år!! Min kära make är övertygad om att det är bristen av motion som är anledningen och det är väl även det som vi ska fokusera på nu. Maten ska jag fortsätta sköta lika duktigt som jag har gjort men motionen måste öka - drastiskt! Det har gått veckor då jag inte rört på mig över huvud taget och andra veckor har jag i bästa fall gått en promenad eller varit på ett pump-pass, eller kört 15 minuter på crosstraining maskinen. Nu är det slut på eller - nu ska det vara och! Sköterskan har gett mig ett uppdrag till nästa gång jag ska till henne: Det är 17 dagar tills nästa gång och tills dess ska jag ha tränat i minst 30 minuter minst 12 av dagarna! Det ska jag klara!

Remissen till dietisten gick iväg den 6:e december så vi får väl se när de kontaktar mig...

Nu är det lika bra att duscha å gå å lägga sig, så att man inte stoppar in något onyttigt i munnen!!! :-)

Kommentarer
Postat av: Maria

You go girl!!!

Postat av: Ulwa

Hej!

Sitter i samma båt dock har jag ingen medicin att ta hänsyn till (min syster har levaxin). Du och jag får peppa varandra i vår kamp mot vikten. Idag har vi friskvårdstimme på jobbet, tur.

Vi hörs! Ha det nu så bra.

//ulwa

2009-01-09 @ 06:57:54
URL: http://ulwasscrapbooking.blogspot.com
Postat av: Mamsen

Det här fixar du, det vet jag!! Kämpa på.

2009-01-09 @ 07:50:31
Postat av: Papsen

Håller med Mamsen, vi håller på dig (och Maria)! Puss

2009-01-09 @ 09:47:58
Postat av: Susanne

Vi kanske ska starta "pepping klubb" en gång i veckan på våra blloggar vad sägs om det.

Jag sitter ju i samma båt snart sjunker den väl om jag inte gör något åt mina små kilon som väger såååå tugnt / Susanne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback