Dagen D som i Demokrati!



Nu ska vi rösta! Det är en förmån å en plikt tycker jag! Vi måste ta chansen att påverka, vi har ju den möjligheten! I år har vi faktiskt lyssnat på en hel del valdebatter här hemma, å jag tycker att det finns många vettiga åsikter - å en hel del korkade...

Jag gillar Gudrun Schyman! Jag tycker att hennes reklamfilmer inför valet är klockrena, dessvärre tror jag inte mycket av det hon tycker går att förändra. Sex timmars arbetsdag till samma lön låter ju fantastiskt, men hur skulle det fungera i praktiketn? Vem jobbar de andra timmarna, å framförallt - vem betalar för de andra timmarna?

Sen gillar jag heller inte kvotering - i någon form! Jag skulle tex inte vilja ha en tjänst bara för att jag är kvinna! Jag vill ha tjänsten för att jag är mest kvalificerad! Å alla de rödgröna partierna verkar vilja kvotera föräldraledigheten och "brännmärka" fler pappadagar. Visst, återigen - det låter fantastiskt. Om det skulle fungera... Det finns så många familjer där det faktiskt skulle göra större skada än nytta. Vi måste kunna lita på att varje förälder och familj gör det som är bäst för just deras familj - låt föräldrarna välja själva! (Sen tycker jag faktiskt lite synd om Lars Ohly som fått så mycket kritik för "bröstpump-uttalet". Han sa faktiskt att det var en av flera lösningar - men det där har det ju gått troll i!!)

Å till sist - jag gillar inte sverigedemokraterna! Man får ta mig sjutton rösta på vad man vill - bara man inte röstar på SD! Tycker det är skrämmande att det ser så bra ut för dem i undersökningarna och att deras åsikter blivit helt ok. Reklamen med rullatorn och barnvagnarna är ju fruktansvärd! Dessutom så har de ju inte särskilt många andra åsikter i andra frågor än invandringspolitiken liksom...

Nä, det blir något parti i alliansen som får min röst!
Ha en bra valsöndag!


Kram


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Go for it!!

2010-09-19 @ 12:31:59
Postat av: Fia

Bara tanken att SD kan få plats i vår riksdag skrämmer mig!



Deras film var vedervärdig!



Kram, Fia

Postat av: Lisaw

Nä fy för den lede, sd har inget i vår riksdag att göra! Hoppas verkligen inte att de får nån vågmästarroll. Det skulle vara katastrof!

2010-09-19 @ 19:46:14
Postat av: Cornelia

Den här bilden hade jag missat... så fin!



Nu vet vi hur det gick i valet. Och det känns ju inte så kul, faktiskt. Jag hoppas att våra politiker i de "etablerade" partierna hittar nån bra väg att gå, så att SD inte får nåt att säga till om alls. Riktigt hur det ska gå till vet inte jag, men som sagt var... jag hoppas att de löser det!



Kram på dej!

2010-09-21 @ 15:04:11
URL: http://www.raggsocka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback