Flick eller pojkkläder??

Jag var på Lindex igår för å köpa lite kläder till lillfisen... Jag var ute efter en mössa, strumpor, byxor och ett par strumpbyxor. Först hittade jag bara vita strumpbyxor med spets å brodyr på å de var väl fina men inte riktigt vad jag tänkt mig. Ingrid fick sin första klänning av farmor och den är lila, grön, grå och rosa randig så ett par grå strumpbyxor skulle passa perfekt! Blev glad när jag hittade ett par till slut! :-)

Det är ju väldigt uppdelat med tjej eller killkläder i affärerna tyvärr - å jag vill inte ha ngt rosa gullgull till min lilla tjej! Jo jag vet, hon kommer komma i en period då hon vill ha det - å DÅ kommer hon naturligtvis få det! Fram tills dess väljer jag - å pappan... Jag hittade iaf en superfin mössa i blått, grönt å brunt, helt vanliga vita strumpor, ett par svarta velour byxor och så ett par fantastiska härliga färgglada byxor i velour! När jag kommer fram till kassan å lägger upp mina varor och ska betala så säger damen: å är det till en liten kille!? Öhh? Vad är det som är killigt med dessa kläder? Jag tycker att det är barnkläder - eller?


Att damen i kassan dessutom trodde att jag forftarande var gravid är en helt annan historia... :-(

Kram


Kommentarer
Postat av: Linda/ Lucas mamma!

Hej o Grattis måste jag säga! Fina kläder du köpt! jag sa också från början att min lilla tjej inte ska ha så mycket rosa för att inte dets skulle bli det lille gulligull...Men med tiden ser min lilla tjej nu ut som en rosa prinsessa... men jag håller helt klart med dig... Det är alla barnkläder.....



Grattis igen till Ingrid

2010-09-16 @ 16:01:30
Postat av: Maria

Jag tycker att det är barnkläder, men förstår att det tolkas som pojk. Och du vet väl att det finns rosa som inte är gullgull. ;-)



Puss

Postat av: Maria

Jag tycker det är barnkläder, men förstår att det tolkas som pojk. Och du vet väl att det finns rosa som inte är gullgull... ;-)



Puss

2010-09-16 @ 18:37:18
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Haha! Jag har också köpt de där svrta och de där randiga byxorna till min tös! :D

2010-09-16 @ 21:53:13
URL: http://kajsasvra.blogspot.com/
Postat av: maxell

Klart det är kläder till barn. Det ser man på storleken. ;)



Å visst är det alldeles för uppdelat i butikerna nu för tiden. Vart har unisexkläderna tagit vägen?



Själv har jag äntligen lyckats övertala min lille man om att han ska kolla efter brallor på tjejavdelningen. De är tightare och sitter därför bättre på honom. Dock får vi vara vaksamma så det inte sitter någon rosa snutteduttig spets, en glittrig blomma, en blomapplikation i vansinniga färger eller - ve och fasa - märken från tex hello kitty på dem...

2010-09-17 @ 09:36:48
URL: http://maxellexam.blogspot.com
Postat av: CrimsonAnna

Min mamma tänkte som du så jag hade mest grönt och gult på mig som liten-jag hade en rosa period men den gick över (kan tilläggas att jag avskydde kjolar och klänning med all min kraft från skolstart fram till 15 års ålder) och det har blivit människa av mig med.



Dum kommentar av expiditen-det spelar väl ingen roll.

2010-09-17 @ 09:58:19
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: SkärvikNina

De där randiga byxorna finns även som klänning. Urläckert! Jag såg gravid ut i flera månader efteråt. Typ i femte månaden...

2010-09-17 @ 18:29:00
URL: http://skarviknina.blogspot.com
Postat av: Jeany

Grattis till lilltjejen! Jättefina kläder. Jag gillar inte heller rosa/ljusblått uppdelningen. I somras köpte min mamma tröjor till mina grabbar som var blå och rosa randiga. De är jättefina. Det är bra att spränga klädkodexgränserna!!/Jeany

2010-09-18 @ 19:55:18
URL: http://jeanys.scraphimlen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback